|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har läst om knarrande bakvagnar och oljud att de ska vara bussningar som är dåliga då. De började att den lät såhär på vintern och gick över på sommaren. Men nu knarrar den fortfarande från höger bak på min. Jag vette tusan vars ljudet kommer ifrån. Har stått med domkraft kört upp och ner medans kompis legat under och lyssnat. Varken jag eller han hittade vars fan de kommer ifrån. Har bytt fjädrar på den och då rengjorde jag fjädersätena och sprutade in 55-6 i alla bussningar för att de om de blir bättre. Men ingen skillnad. De låter inte alls så mycket in men utanför lever de jävulen som ni hör. De låter nästan mer när man kör sakta över gupp och ojämnheter. Samt att den knarrar söligare om man tex smyger ner från en trottoarkant. | |
| Ingen som vart med om något liknande? Låter ju nästan som att bromsskölden ligger å vibrerar lite också | |
| Samma på min 1-serie. Är en Bussning | |
| Nu ska jag inte säga helt säkert men har för mig att det är nummer 3 som brukar låtaLänk | |
| Okej. Hade ju lös den bulten när jag bytte fjädrarna. Kletade dit lite fett så gott jag kom åt. Vart inte någon skillnad alls. Googlade lite och man kan tydligen borra hål så man kommer åt å smörja bättre. Nån som gjort de? Å vet vars exakt man ska borra? | |
|
Hade samma fel på min. Böt bussningen som micke8810 beskriver, och gnisslet försvann. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.