|
|
|
|---|---|
|
När man startar från stilla med 1an i och börjar släppa koppling så skakar/rycker bilen sig fram. Vad är fel och hur fixar man det? Har blocket beg. försäkring på bilen. | |
| Troligen olja på lamellerna ,nån packning som läcker,kolla oljenivån för kopplingen | |
| Jag tror nog du ska söka på "huggande koppling", "vibrerande koppling" eller liknande här på 3-Serieforumet, så får du en annan diagnos är den ovan. | |
|
Lång tråd. Vad är felet och vad är lösningen? :) |
|
|
Dubbelmassesvänghjulet, vanligt fel. Hade det på min E91 och körde 4000mil (14k till 18k) innan jag sålde den. Såg det inte som något bekymmer då det bara uppstod ibland vid kallstarter. Vet dock inte hur pass allvarligt det är och gissar på att det kostar en slant att byta ut den. |
|
| Ganska vanligt fenomen, tyvärr. En komplett koppling inkl svänghjul landar på ca 6-7 tusen plus arbete om man låter verkstaden göra det! | |
| Hade samma sak på min men löste det med att köra 70kmh på femman och snabbt trampa ned kopplingen och släppa upp den igen. Efter det är den perfekt. Var nog ojämna ytor på lamellerna eller olja på dem. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.