|
|
|
|---|---|
|
Hej har en 2800 1970 som har en läkande slavcylinder det är den modellen som man använder lås klämmer på (inte bult/skruv). Har lossat klämmererna men den rör sig varken fram eller bak något jag missat? Och någon som vet var man kan få tag på en ny eller en reperationssats. Mikael | |
|
Hej och välkommen till forumet. Slavcylinder finns på eBay Länk Delen: Länk Mvh Jonas B |
|
|
Tack för infon. Några tips på hur jag får av den från lådan. Mvh Mikael |
|
|
Tyvär är det så att aluminiumet har ärgat. Värma och vrid sedan med typ av rörtång så släpper den. Banka med hård plastklubba. Tråkigt men sant. Mvh Jonas B |
|
|
Hej whatzup, Jag förstår vilket dilemma du har. Inte helt enkelt för om den slaven suttit där sedan monteringen 197x, så sitter den nu som i berget! Jag vill minnas att jag jobbade som en "piiiiip" innan den lossnade. Hur och varför kommer jag inte ihåg tyvärr. Mycket våld utan att skada vitala delar är nr.1 |
|
|
Möjligen kan den lossna om du använder en rörtång och vrider försiktigt med. Placera i så fall rörtången i framänden av cylindern som inte är så känslig för att klämmas ihop av rörtången. Använd sedan kopparpasta, dinitrol eller liknade när du trär dit cylindern igen så fastnar den inte (så hårt) igen. Per L |
|
|
Tack för svaren. Mvh Mikael |
|
| Test | |
|
Jag använde rörtång, svordommar osv. Lyckades få ut den till 90% sedan sprack den 😈. MVH Topchop |
|
|
Den kom loss med rörtång och värme och mycket svordomar Mvh Mikael |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.