|
|
|
|---|---|
|
Bio gastanken har bara en livslängd max 15 år, finns det nya att montera eller vad ska man göra med bilen. gick igenom besiktningen utan problem men Underkändes pga Gastanken. bilen har en 55liter bensintank+en gastank 16. Volvo v70 plomberar gastanken finns ej att köpa ny men de har en liten bensintank a,30 liter. så där blir det nog skrot bäst. Hur gör BMW med detta problem? Tacksam för svar som kan lösa det så billigt möjligt. Obs! man får ej själv plocka ut gastanken ackrediterad verkstad. Myndigheterna vill vara säkra på att den inte monteras igen. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Hm är det nått nytt påfund ingen som brydde sig överhuvudtaget om när jag besiktade min Gasare som jag sålde 2013. De hade för övrigt aldrig sett en BMW gasbil. Kan man inte låta Ångpanneföreningen eller någon behörig besikta/ och kontrollera tanken som de gör med lufttankar. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Har visst funnits hela tiden. Bilar tillverkade före 2002 har 15 års livslängd. Senare tillverkade har 20 år. Länk |
|
|
Du ska inte skrota bilen!! Tack vare idogt arbete av en entusiast går det nu att provtrycka ståltankar (som sitter i våra BMW gasbilar) och få den godkända tanken införd i registreringsbeviset. Kostnad för provtryckning av tanken: runt 1000 kr. Vi Bilägare: Länk Lite bakgrund till det hela (forumgas.se) Länk Jag har inte gjort det på min 316g än, men tänkte göra det innan nästa besiktning. Var inne i våras och då släppte dom igenom min bil ändå, antagligen förstod man inte att det var en gasbil. Trots jag var inne en gång till på ombesiktning av avgassytemet som det blev tvåa på... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.