|
|
|
|---|---|
|
BMW 120d xDrive 5-dörrar Färg 300 Alpinvit II Klädsel HAAT Tyg 'Hexagon'/alcantara antracit Utrustning, paket 7LF Model M Sport 29 500 2N3 17" M Lättmetallfälg Stjärneker 383 M 2PA Låsbara hjulbultar 423 Velourmattor 481 Sportstolar 493 Förvaringspaket 520 Dimljus 544 Farthållare med bromsfunktion 563 Belysningspaket 5A2 LED strålkastare 663 BMW Professional Radio med CD 710 M Lädersportratt 715 M Aerodynamikpaket 760 Individual Högglans Shadowline 775 Individual Anthracit innertak Utrustning, fabriksmonterad 216 Servotronic 1 000 235 Dragkrok med avtagbar kula 7 900 248 Eluppvärmd ratt 2 000 2TB Automatisk sportväxellåda med Steptronic 1 400 420 Tonade sidorutor bak samt bakruta 3 600 431 Automatiskt avbländbar innerbackspegel 1 700 465 Fällbara ryggstöd 2 000 5AC Helljusassistent 1 300 5DC Fällbara huvudstöd bak 600 6S4 Svensk språkversion 6WA Instrumentkluster med utökat innehåll 1 500 Affärsförslag 30362 – fortsättning Affärsförslag Change in paket 7LF 4WG Interiörlist fin Aluminium Hexagon accentlist fin Svart högglans 508 Park Distance Control (PDC) Bak och fram 2 000 Saknas nåt vitalt? | |
|
Är högtalarna lika kass som på min X1 (standard) så bör dessa uppgraderas. Lyssna både med CD och AUX innan du beställer. Och 18 tummare sitter nog inte fel heller. Hälsn Peter |
|
|
Minst Hifi får du allt ha, annars blir du besviken. 18" sitter fint, liksom m-sportbromsar (bara för att det är jeffligt snyggt :) ). Ryggstöden kan du fälla även om du inte väljer till det alternativet, men då bara 40/60 eller vad det kan vara, istället för 40/20/40. Sen tycker jag att Servotronic pajjar körkänslan en del. Välj hellre till variabel sportstyrning istället. |
|
| Ta bort Xdrive. Onödigt och bilen drar mer bränsle. | |
|
Vad hamnade slutpriset på? 3-serien blir väl inte mycket dyrare med tanke på att automat och fyrhjulsdrift kostar 10000 kr/st? Samt förmånliga paket. |
|
|
+Metallic +Svanstöd +El.infällbara backspeglar -Xdrive |
|
|
Säger som övriga. Ljudet måste uppgraderas, standard är de nästan löjligt dåligt ljud i. Vill man ha lite tryck är de H/K-systemet som gäller. Kostar en del men tycker ändå de är värt. |
|
| H/K är värt dom extra slantarna. | |
|
Tack för input. Slutpriset landar på strax under 8 basbelopp med vinterhjul och motorvärmare inräknat. |
|
| Hur räknar man fram priset med 8 basbelopp? | |
| 44500 (prisbaseloppet för 2015) x 8 = 356 000kr | |
| Absolut inget måste men den M135 lci jag testade i veckan hade taklucka och det är något som jag nog väljer till min nästa BMW, blev ju ett helt annat ljus i bilen. Blir ju lite mörkt och murrigt med anthracit innertak. | |
| Sportväxellåda med steptronic en diesel?????? | |
|
Bilen beställd. bokar, Jag förstår inte. Omformulera din fråga. |
|
|
bokar Den lådan är helt underbar och gör sig lika bra i en diesel som vilken annan bil som helst. Helrätt beslut att välja den lådan. Längtar efter den varje dag när jag sätter mig i min manuella diesel där motor & låda inte alls lirar i närheten av lika bra som ovannämnda låda. |
|
|
Lite svårt att köpa en 120xd utan automat då det är det enda alternativet Enda möjliga förändringen är att få sportautomaten med paddlar, snyggare spak och rappare programvara |
|
|
Lite svårt att köpa en 120xd utan automat då det är det enda alternativet Enda möjliga förändringen är att få sportautomaten med paddlar, snyggare spak och rappare programvara |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.