|
|
|
|---|---|
|
Hej, Tänkte byta ut mina eibach fjädrar mot h&r på min e46 330d touring 2003. Men till min förvåning när jag höll på att mecka så är h&r fjädrarna inte spända vid stötdämparens max läge, alltså dom ligger lösa när bilen står på lyften. behövde inte ens spänna fjädrarna för att få på dom. Någon annan som upplevt samma sak? Tänkte att detta kan väl inte gå igenom besiktningen? Slutade med att jag monterade tillbaka Eibach fjädrarna. H&R fjädrarna är 29419-2 och det är dessa som skall passa min bil. Dämparna är Bilstein b8 | |
|
Är det "sänkfjädrar"? I så fall måste (eller åtminstone bör) du ha stötdämpare som är anpassade för de kortare och hårdare fjädrarna. I extremfallet kan det bli som du beskriver och det är ju ingen höjdare om du mot förmodan "lättar" över ett gupp och fjädrarna hamnar fel vid utfjädringen... Ett annat tungt skäl till att ha rätt anpassade dämpare (förutom väghållningsaspekten) är att en för svag dämpare som arbetar inom fel område pga. sänkning som den inte är anpassad för, kommer att slitas ut snabbt. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
B8 är väl dämpare för sänkning? Ska H6R fjädrarna sänka mer än Eibach fjädrarna? /Jonas |
|
| Dämparna är Bilstein B8, är rätt så säker på att dessa är för sänkfjädrar. | |
| mina eibach 30mm och h&r skall sänka 35mm | |
|
Är Alltså H&R fjädrarna kortare i utfjädrat läge än eibacharna? Tyder kanske på Att H&R fjädrarna även är hårdare... Är du säker på att du fått rätt H&R fjädrar? /Jonas |
|
|
Japp h&r fjädrarna mycket kortare än Eibach fjädrarna. Nr som står på h&r fjädrarna är dessa som jag beställt och de som skall passa min modell. Om inte det är någon produktionsfel på fjädrarna. |
|
|
Frågan är väl då vilka dämpare som H&R anser att de skall passa till? Det är ju alltid lite knepigt när man blandar olika tillverkares komponenter - då är det ju inte säkert att de "lirar riktigt bra tillsammans"... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.