|
|
|
|---|---|
|
Go kväll, Självklart kom samtalet från sambon ikväll, när hon var på väg hem, om att bilen varnar för något. Kunde konstatera att det var varning för hög temperatur. Först tändes den gula varningen vilket övergick till den röda ganska snart. Jag bad henne att stanna omgående och stänga av motorn. Åkte bort för att kolla vad det kunde vara, men kom inte fram till något (har inte höga kunskaper inom ämnet). Det finns glykol i behållaren och det har inte varit några problem tidigare. Var på besiktning igår och det gick bra. Tyckte att locket till behållaren inte var 100% fast (vet inte om besiktningsgubben pillade på det) . Kan locket spela någon roll så att det har kommit in luft exempelvis? Kan vattenpump vara gången eller när blir symptomen som dessa? Har känt bara på övre kylarslangen och det är vätska i, och känns inte hård så att det skulle vara tryck i. Om det skulle vara termostat så borde det väl komma värme i kupén? Förslag /tankar? Tack på förhand! /Hegga | |
|
Den elektriska cirkulationspumpen kanske. Finns en del i forumet om dessa. |
|
| Tack för tipset, ska undersöka i forumet. Och oj vad stor min text blev när man skickar från mobilen. Nån som vet ungefärligt pris för att lämna in för byte av el cirk pumpen hos bmw? | |
| Kände på kylarslangarna i nu på morgonen efter en kort sträcka. Den övre blir varm men inte den nedre. | |
| Låter som pumpen stannat ja. har samma sak på gång på min 530i jag med. så tänkte byta min i förebyggande syfte nu. Pumpen är rätt dyr. jobbet är nog inte så svårt. men tippar på drygt 8000-9000 på verkstad. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.