AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
5.041

M3 e46 - info?

Någon som sitter på info om denna:

Länk

Också - någon som har möjlighet att dra en carfax?
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Tittar man på stämplarna i serviceboken har det ju gått väldigt lång tid mellan servicearna.

MVH Christofer
jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
Jag håller med E46:an ska väl servas varje 2500mil, dock längst 2 år. Ja, sista servicen och någon till har dröjt för länge. Nu går det väl inte att få någon maskinförsäkring på denna längre men ändå. Sedan alla är den servad hos Bil o Motorteknik mot slutet. Dom ska vara duktiga enligt andra på detta forum.

Kan nämna att jag skippade en Mazda MX-5:a förra året som där ett par servicar hade hoppats över. Men här tänker vi alla olika.

cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Såg inte att det var Linus Bil som säljer. Med tanke på vad som finns att läsa om dom så utfärdar jag en stor varning, även om bilen är bra...

jopp: Den har gått med god marginal över två år mellan samtliga oljebyten, knappast bra. Tändstift verkar ju dessutom bara vara bytt en gång för dryg sju år sedan, om det nu ingår i Inspektion I?

MVH Christofer
Tackar för input - blir att jag står över.
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

för 100de gången
Carfax bra för USA imp bilar...
för sv-sålda alt tysk är det inte värt ett piss

då ska man ha utdrag från garanti åtgärder/servicehistorik
detta har skrivits XX antal gånger,men ändå envisas folk med carfax hit o dit..

Varför?!:)
Eller hur!
Vad vi ser är en extremt lågmilad superbil med fullstämplad servicebok där man lätt kan ringa bil o motor Per Larsson och få verifierat vad som är gjort.

Istället hakar man upp sig på att Linus bil är en skojare vilket han ju kan vara ibland, men varför skulle inte Linus sälja ärliga bilar också. Lyft blicken!

Det verkar var vanligare än vad jag trodde att man visst vill köpa en begagnad bmw,
Men den ska vara billig, vara servad var 500 mil, oljan ska vara bytt 2 ggr per år och helst ska tidigare ägare ha haft klädselöverdrag, samt att den ska vara i så gott som mint efter 10 år.

Min farsa hade bilklädselöverdrag på sin nya Mercedes och när han skrotade den så var den som ny invändigt;)

EB
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Pula:

Min definition av "fullstämplad servicebok" är att bilen är servad enl. gällande rekommendation från tillverkaren. I detta fallet har det gått alldeles för lång tid emellan service samt att man hoppat över rekommenderade tillägg. Att man sköter så vitala saker som oljebyte och service borde vara självklart, särskilt på en bil av denna digniteten.

Gällande Linus Bil så finns det gott om dem att läsa. Personligen låter jag bli att göra affärer med oseriösa aktörer, oavsett objektet i fråga. Det finns gott om andra bilar...

Carfax är mycket riktigt inte värt mycket på en bil som varit länge i Europa, som sagt..

MVH Christofer
Absolut crille, håller med om serviceboken. Jag ska ju iaf inte ha den;)

EB
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.