|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har problem med ettans växel som vill hoppa ur när men lägger i den efter att stått still med friläget i innan,likaså när man haft backen i. Jag måste växla ned och ha ettan i innan jag stannar när jag står tex. Vid rödlyset för att vara säker på att den inte hoppar ur när man drar på.Det brakar till ordentligt när den hoppar ur, känns pinsamt. Har läst om skiftgaffel som är sliten?? Något man kan fixa själv? Eller kanke byta lådan? tacksam för tips Keke | |
|
Har du shortshifter i din BMW ? Hade shortshifter i min e36 m3 , då kunde backen hoppa ur ibland . |
|
| Bra fråga, har ingen aning. Vet inte hur lång slaglängden i vxl.spaken är i original, men jag ska mäta. Kanske felet är där.... justerings sak ?? | |
|
Hade samma fel på trean på min Corvette. Jag rev lådan och böt gafflarna samt alla lager, när ändå lådan var riven. På Corvette (1972) tror jag att det skulle funkat att byta gafflarna utifrån. Det kanske även går på en modernare BMW? |
|
|
Har mätt slaglängden på vxl.spaken, det är ca:10 cm från ettan till tvåan när jag mäter ovanför växelspaken. Känns som orginal? Får forska vidare... Besiktning på måndag, har två dåliga däck,på gränsen 1,6mm, har beställt nya men hinner inte kränga på dem, hoppas den går igenom iallafall En annan grej, köpte på Ebay Auktion figursydda resväskor, jättefina är de och priset var inte fel heller. 106€ + 21€ frakt fick jag dem för... kolla länken om ni är intresserade. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.