AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
4.157

Vilken styrled till VW passat?

Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Fick nedslag på ena styrleden som var glapp på besiktningen.
Ska nu beställa en ny och finns tydligen två olika typer av leder, eller två olika standarder rättare sagt som jag inte förstår vad det är för skillnad på.

Dom här:
OES Länk
HPS Länk

Vad är det för skillnad på dom här två?
Jag beställde från ATP på ebay i höstas tillsammans med en del andra delar. Styrlederna fungerar utmärkt på min 3B5-99 Länk

HPS står för High Performance Standard. Här står det lite om HPS Länk

HPS är väl helt enkelt bättre än OES.

Mvh Stephan
08
953
08976
535dX Touring -16
750i -06
Jeep Grand Cherokee -14
Har bytt dessa på båda sidor på min mors gamla Passat. Ena sidan gick det att byta bara yttre delen (som du länkat till), andra sidan gick de inte att få isär ens efter att ha värmt med svets. Så vill du ha ett problemfritt byte, köp hela paketet med både inre och yttre styrled.

Förövrigt så rekommenderar jag den dyrare, förhoppningsvis bättre, varianten då dessa i OEM-kvalitet tenderar att ha ganska kass hållbarhet. Likt Passatens övriga framvagnsdetaljer.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
På de viset. Men då köper man ju självklart en HPS även fast bilen ska säljas snart. De kan vi bjuda på 😊
Sen är de väl lika bra att köpa den inre leden också för att slippa hålla på med saker som är omöjliga.
Tack för svar.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Ni som bytt på denna bil. När man ska lossa staget ifrån spindeln ska det bara vara att öppna spindeln lite och sen banka ut pinnbulten?
Kommer bara halvvägs ut sen fastnar den helt. Behöver man göra nåt annat för att sista biten ska släppa? Ser inget mer man kan göra på själva spindlen.
Såg på det nya staget att det finns en liten urkröpt skåra i pinnbulten. Kan det ha nåt att göra med den?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.