AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
10.414

Någon med kännedom om denna M3 E92?

Sida 1 av 2
ki
75
kilin
120d e87-10
Tjena. Jag har ett tag kollat efter en M3 e9x som komplement till min 120d. Jag har nuhittat en jag är lite sugen på.
Denna är importerad från Italien, inte så mycket mer än så vet jag förutom de som står i annonsen.
Hur ligger den i pris tycker autopower-folket? För dyrt?
Något annat som verkar skumt eller om det finns info om denna bil som gör att man bör avstå köp?
Tacksam för alla svar.

Länk

Mvh Kilin

Ma
339
Malleru
M3 e92 -12
Vad jag har läst på internet så är bilar från Italien iskalla. Italienarna är inte så noga med service. Sen är det vanligt med parkeringsskador då dem har smala vägar o gator.

Men de va jag har läst iaf. Kan ha helt fel.

Men om det stämmer så kan du nog pruta ner den en del!

Lycka till!
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Enligt vin så är den "german version", alltså förmodligen såld i Tyskland från början vilket oftast innebär "rätt utrustning" som många Italienbilar saknar.

Sen om den varit o vänt i Italien kan nog i mitt tycke nästan kvitta, bilen har ju helrätt spec, det som stör mig är att den inte är i "originalskick". Häggenäs Auto är riktigt seriösa och trevliga och har oftast jättefina bilar men kanske lite högre priser..

Man kan ju dock alltid lägga ett bud :-)
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Malleru: "vad jag har läst på internet"...vad sägs som att stänga ner datan och gå ut genom ytterdörren till den riktiga världen?

Att hela Italien består av smala vägar/gator och att ingen servar sina bilar där stämmer väl lika bra som att alla svensksålda bilar skulle vara skadefria, fullservade och handtvättade varje söndag eftermiddag. Och att vägarna här i Sverige är helt platta och fina utan gropar etc.

Pajas

e34briliant

Haha, hårda bud. Men jag håller med, en bil från Italien behöver inte alls vara skräp. Har personligen erfarenhet av en Porsche 997 Carrera S som vi själva tog hem därifrån. En ägare, fantastiskt skick och helt rätt utrustning. Inte en skråma någonstans. Det var bara att betala och köra hem, inte haft ett problem sedan dess :)
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Mahhbechh

Jo :).. jag köpte en Boxster S i mars i Milano. Klanderfritt skick, en ägare, extremt smidig affär! Bilarna byggs ju i samma fabrik. När de sen ska byta ägare som begagnat är det ju skick och historik som avgör tycker jag...
Ma
339
Malleru
M3 e92 -12
Jag skrev ju att jag kan ha helt fel.

Jag gjorde som du sa. Jag stängde av datorn och gick ut, kom tillbaka men sen hände inget mer.

Visst finns det fina bilar i Italien, men som sagt det är något jag har läst. Det är inget jag personligen påstår av erfarenheter. Alla bilar därifrån behöver inte vara dåliga. Finns avvikelser överallt. Men menade mer att TS borde vara noga vid köp av Italienimport.

To
49
Tomaz73
335i E93 2013
ja, hellre en ägare i Italien än 5 i Sverige!!!
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Nu var bilen redan såld, kanske TS slog till ändå😉
ki
75
kilin
120d e87-10
Peddan

Nä tyvärr var det någon som hann före denna gång :/
Så sökandet efter drömbilen fortsätter (farligt å börja bli så otålig så Jag snart köper vilken M3a som helst) hehe.
Nä då.

Men tack för allas svar och åsikter ang Italien-importer! :D
En vattendelare helt klart :)

Mvh kilin
Bi
229
Biderman
BMW M2 LCI -18
BMW 520d -15
Kilin:

Kikat på denna?

Länk
ki
75
kilin
120d e87-10
Biderman:

Jag har kollat lite på den också. Men jag har valt att skippa den, tex av de anledningar att säljaren inte verkar vilja sälja bilen, korta vresiga svar samt att han inte svarar på frågor.
Även lite konstigt att de står att senaste besiktning är 2011?!
Samt att jag HELST vill ha dkg och HELST någon annan kulör än just denna, då min 120d är i precis samma:)

Annars gillar jag resterande färger på M3an, med undantaget Silverstone.

Mvh
ki
75
kilin
120d e87-10
Hej igen. Har nu hittat ett nytt lite intressant objekt i den lite lägre prisklassen.
Vad vet/tycker ni om denna?
Den har legat ute ett tag men sänkt pris nu.
Har pratat endel med säljaren och historiken verkar väldigt bra (även carfaxad)

Är den fortfarande för dyr?

2 grejer som är lite trist är att den har taklucka samt att den bara har BUSINESS stereon?! Hur kan man speca en bil med navi, m drive, edc med mera men helt strunta i stereon?
En fråga jag har angående detta är om man kan uppgradera business-stereon, så de blir åtminstone likvärdigt med Hifi ljudet?

Tack på förhand.

Mvh kilin
ki
75
kilin
120d e87-10
Länken underlättar ju att dela med sig av också kanske :P

Länk

Mvh
Ma
339
Malleru
M3 e92 -12
Jag har största ljudpaketet på min M3a. Individual high end audio system.
Jag har använd den väldigt sällan, bara vid långa körsträckor. Känns överflödigt med musik i en m3a.

Jag brukar ta ner rutorna bara o lyssna på sången från V8, även när det är kallt ute :P

Men du kan enkelt byta ut dina högtalare till något bättre och fortfarande få det att se original ut.

Bilen som du länkar tycker jag är prisvärd. Men dem flesta tror jag letar efter en med kolfiber tak. Jag själv hade aldrig köpt en m3a utan kolfiber taket.
Räkna med att den kommer vara kall den dagen du ska sälja bilen.

Du kanske kan använda det som en argument för att pruta? :)

Lycka till!
Ra
338
RasmusBMW
VW Golf GTD 2011 DSG
Carbon steel grey metallic
Bi xenon , DCC.
No turboshit - Only real Power - NOT 😉

Ski-doo MXZ X RS 2007

En riktig BMW har tacklucka, panorama tak eller tygtak ;D
mu
65
musse05
Corvette C7
MB C220 CDI(tjänstebil)
Vanligtvis brukar taklucka vara ett plus men just på M3 e92 känns det fel pga kolfibertaket. Stereon kan du strunta i, enda gången den går att använda är när du står still(du lyssnar ändå bara på motorn och förövrigt så bullrar e9x rejält när man kör.)
ki
75
kilin
120d e87-10
Okej. Ja jag är ytterst tveksam till denne med taklucka och lilla stereon.. Har haft lite kontakt med säljaren men han har nu slutat besvara mina 2 sista mejl.
Så den verkar körd den med.

Jag har nu hittat en svensksåld 07a på firma här i Stockholm.
Vad tycks om denna?
Och en annan fråga jag har är hur pass knepigt det är att byta denna gräsliga front till originalfronten (den följer med)?
Samt även original baklyktor som oxå följer med, är dessa svåra att byta?

Vad tycks i övrigt om bilen?
Rätt så lågmilad och ser i övrigt fräsch ut. Jag ska åka å kika på den på den i dagarna.
Tack på förhand.

Länk

Mvh Kilin
Ni
307
Nicklas_A
M3 e46 - 03 LSB

e91 325i M-sport - 07 (såld)
e46 325ci M-tech II 04 (såld)
Z3 coupe 2.8 M-sport (såld)
Är det en seriös bilhandlare så tycker jag absolut du bör kunna ställa som krav att de byter fronten åt dig så kan du be dem behålla den, för den är riktigt hemsk. Baklyktorna är väl simpelt bara plug n play.

ki
75
kilin
120d e87-10
Okidoki men det var fööör mycket saker med den silvriga som inte var original tyvärr så den föll bort i mina tankar.

Har idag varit och tittat på denna svarta Italienimporten(men med god historik från BMW samt även av mig carfaxad).
Hade inga förväntningar innan direkt, men väl där så måste jag säga att jag blev positivt överaskad då den var mycket fin i skick!
Saknar visserligen EDC, men what the heck.

Ska försöka göra någonting på Priset kanske, och möjligtvis köpa den redan imorgon.
Rekond väntar på den imorgon samt byte av bakdäck till ett par nya fräscha tydligen.

Några kommentarer/invändningar om denna gott bimmer-folk? :)

Länk

Mvh kilin

Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Enda synpunkten jag har är att det inte är en E46 och Phoenixgul - i övrigt så ser den fin ut ;) :)

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."
BMW CS #05XXX

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.