|
|
|
|---|---|
|
Hej har ett riktigt irriterande problem. Handbroms backen västerback har pajat och behöver ett expanderlås till mellan backarna och vajern typ. Finns inte Någonstans varken hos BMW, schmiedmann, skrotarna som jag tittat med iaf, Mekonomen, m.m Kollat på ett 20 tal ställen. Dom säger att dom haft som beställningsvara över 1 år tillbaka men inte fått än, och flera söker såna. Någon som kan veta vad jag ska göra eller var det kan finnas?. Finns det Någon snabb lösning så den går igenom besiktning iaf?.. Är på en BMW 328-97 e36. | |
|
Du menar nr 5 här? Länk Den liknar väldigt mycket samma grej på andra modeller. Sök på detalljnumret på ebay.de. /Lennart |
|
|
Ännu bättre: googla på "bmw 34411163709", som jag tror är den del du söker. Kolla först, för säkerhets skull. /Lennart |
|
| Sprängskiss på bromsbackar till BMW 3 serie e36 och punkt nummer 2 är delen jag behöver :)sök på sprängskiss till min modell :) | |
![]() 13.404 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Nja, det var väl del #5 (i sprängskissen nedan) som vi kom fram till i en annan tråd - eller hur? Länk Om man googlar på båda artikelnummer och går in lite mer i detalj så ser man att de flesta websidor anger out-of-stock på denna detalj. |
| Det stämmer bra, men som sagt vet jag ju att den inte finns på lager och behöver hjälp hur Man kan få tag på den eller om det går att göra nå annat provisoriskt så den går igenom besiktningen bara | |
|
Då den används på mängder av BMW-modeller, lär det finnas på närmaste skrot. De brukar gå att göra rent med en stålborste, så är de funkis igen. OBS! de går lätt att dela så man kommer åt att göra rent från rost där det är nödvändigt. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
@LinusN : Yepp, att den var slut på lager i de flesta shops var mer info till lenwib. Det jag hittade i gömmorna var en rejält rostig från min gamla E30 325ik -88. Har provat att lägga den i rostvätska och ska se om det gör att den kan iallafall röra på sig. Men som Johan B säger så finns denna på närmsta skrot. Jag kan tex kunna springa in på Returbilen här och plocka två-tre stycken direkt (rostiga och med trög funktion gissningsvis). Fast Gällivare, vet i tusan vad som finns tillgängligt däruppe! Men någon bilskrot borde det finnas iallafall :-) |
|
Är inte den samma på e46? Vissa saker har olika oem nummer fast det är samma grejer. |
|
De är lika, men om jag minns rätt så är E46 (och uppåt) lite längre så det passar troligtvis inte. Ska se om jag inte kan gräva fram två bilder man kan jämföra med. |
|
Enligt leebmann24.de såväl som realoem.com sitter denna detalj i ett otal antal modeller, 3, 5, 7, Z sedan Hedenhös fram till åtminstone 2003. Överallt slut på nydelen (även om leeebmann påstår leverans inom tre dagar, men en rödmakering betyder antagligen något annat). Men en grej från skroten finns ju, bara någon orkar leta. Det måste finnas tusentals därute. /Lennart |
|
| alltså hittar någon av er någonstans en som passar eller tipsar vilken skrot som kan ha så ringer jag:) skulle vara fett snällt. ringt dom 2 största skrotarna här i Norrbotten ingen hade :( | |
Ett vanligt självplock är nog det säkraste, tittar tex här på ReturBilen i Malmö så står det ca 3-4 bilar som ska ha denna del. Enklast är nog om du springer till ett sådant och plockar. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.