|
|
|
|---|---|
|
Hej alla BWM fans, Jag har en alpinvit 320XD E91 2012 automat som gått 3000 mil. Köpte den från Bavaria 2013 när den hade gått 1100 mil. Jag har ca. noll koll på styling etc bara så det är sagt. Det sitter 17" sommarhjul av typen BMW 285 på den, samt att jag har några 16" vinterhjul. Min plan är att köpa några 19" sommarhjul och sätta nya vinterdäck på mina existerande 17", sen sälja mina 16" vinterhjul (går minst 1 säsong till). Men jag tycker att BMW sina originala 19" är sjukt dyra, t.ex 269 eller 313 som närmar sig 40.000:- Så jag har kollat lite på fälgar från andra producenter. Har hittat några från Breyton och Advanti som verkar fina. Passar det fint med gråa/svarta fälgar till vit bil? Och är det några som vill rekommendera några 19" som passar fint till en sådan bil? Gärna också optimal storlek på däcken. Ang. sänkning så har jag inte mycket koll, vad jag förstår så är inte xDrive sänkt något alls. Har hittat några Pro-line från Eibach som verkar passa. Några som vet mer? Tänkte också på möjligheten av att installera ett PPK kit för jag vill behålla bilen i en hel del år framöver. Tack för alla tips. Mvh Y | |
| Billigare originalhjul hittar du här: Länk | |
| Eller hålla koll på tyska ebay efter bättre beggade originalfälgar. En fräsch uppsättning går loss på 9-10k dom gånger jag kollat. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.