|
|
|
|---|---|
|
Källa: Länk The BMW M2 initial color offered when it begins production in November will be: Alpine White Black Sapphire metallic Long Beach Blue metallic Mineral Grey metallic I am sure later on in the M2's production, more colors will be added. I would like to hear which color you guys would like (and why), so be sure to vote in the poll above. So, these are the four colors in which the M2 will be built at SOP. But hey, it's more colors than we got with the 1M! And we ARE getting a BLUE! ENGINE I also have some news about the M2 engine. Again, the engine will be an N55 and it will produce 370 PS (DIN) (= 365 hp) and 465Nm torque (= 343 lb-ft). The engine will also feature an "over boost" of +35Nm (25 lb-ft), in the low to mid range rpms. This is similar to our beloved 1M. | |
|
Känns som att dessa motorer snart borde ha gjort sitt. Min N54-motor kan ha varit det absolut bästa som hänt mig, men det går inte att komma ifrån att konstruktionen börjar bli till åren och konceptet frånsprunget. Det gäller även N55, trots lite nya effektsiffror och annat. Med nya intelligenta växellådor så kan man dölja turbolagg på ett helt annat sätt än tidigare, varför små överladdade motorer eller raka, gärna hårt trimmade treliterssexor borde vara modellen även för BMW. 121 literhästar från en turbo är inte speciellt hårresande. Ska dock inte förneka att den här M2 lär bli oerhört fin att köra! |
|
| Tycker effekten var i minsta laget. De kunde klämt till med 400 jämt. För att distansiera sig från m235:an, och ändå inte klampa in på m3:ans territorium........ | |
| Och 500 ärliga nm när var och hur länge som helst. | |
|
Jag startade en tråd Länk (Borde nog lagt den här i M-forumet istället om man skall vara lite efterklok) och där finns i sin tur en länk till Tyska AMS som hävdar att det blir S57-motorn. Tyska AMS har väldigt bra kontakter med biltillverkarna och brukar ha korrekt info. Dock är jag nästan 100 på att det tidigare stod i artikeln att det skulle bli 400hk, så antingen börjar minnet svikta eller så har de ändrat i artikeln (vilket då motsäger att de brukar ha korrekt info....). I vilket fall - om man Googlar på BMW s57 så får man en hel del träffar på sidor som påstår att det blir denna motor i M2:an och 400 häst. Vi får väl se vem som har rätt, om det blir 400hk så kommer den farligt nära M4 så BMW kanske ändå har valt en fegare strategi med lägre effekt för att undvika intern konkurrens. Oavsett så kommer M2:an förmodligen att bli grym och att få ytterligare 50hk via någon tuning-firma är nästan gratis i sammanhanget. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.