|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Min gode vän BMW-freaken, mobbar mig för mina reggade ballongsulor. Nu ska jag ändå byta och undrar följande; På en så timid bil som 520:n, finns det någon anledning att spänna musklerna med rejsiga däck? Är det någon som märker någon större skillnad i komfort et.c i sitt däckval? Antar att känslan av hur däcket kan upplevas kan vara personlig, så därför undrar jag vad ni åker på och varför? Kan vara väl så intressant att få en inblick i, som vad ni häller för olja i spisen. Robban | |
elof |
hejsan! snålheten slog till en gång när jag skulle köpa däck till en gammal 323 e 21a så det blev mc riper däck å hua vilken skit det var.......bilen gick inte att känna igen så det blev en tur tillbaks till gummimojen så la vi på good year vilket funka fint på den. |
|
Fram 215/40 -17 Bridgestone Satt på bilen när jag köpte den, funkar utmärkt Bak 235/45 -17 Falken för de är bra och billiga Det spelar inte så stor roll för mig vad det är för märke, bara det är bra grepp + att däcken håller lite mil. RWD? Ja tack! |
|
|
Du ska absolut inte köpa "rejsiga" däck, men jag tycker nog att du kan kosta på dig Michelin, Continental, Bridgestone eller Pirelli. mindre vägljud, längre hållbarhet, lägre bränsleförbrukning (enligt tillverkarna alltså) och betydligt bättre väggrepp får du på köpet! ;) Allvarligt talat så är regummerade däck helt okej på en "standardvagn", men då måste du i princip byta varje år/1.000 mil. Vad gäller oljan så pågår det just nu en tråd om detta: Länk ____________________________________________ The less you know, the more you believe. Bono |
|
|
Jag åker på bridgestone 225/45/17! Fungerar alldeles utmärkt! Trodde bilen skulle vara spårkänslig...känner knappt av spårig väg! hade bridgestone 205/55/16 på min förra bil o den spårade som aldrig förr. Länk |
|
|
Elof; har haft en liknande upplevelse med MacRipper. Satte på dem på Audin och den betedde sig som en kåt orm. Bytte efter 10 mil. Tror i.o.f att de har blivit lite bättre med tiden. Liste; jag kände till den tråden, menade att det kunde vara kul och intressant att prata däck som omväxling till allt oljeprat. Robban, ballongkillen |
|
|
Jag kör på TRX och det är regummeringar både fram och bak, Galaxie resp Master-tyres eller vad de heter. Har ett nytt Michelin 220/55 R390 liggandes som ser ut att vara tillverkat -83 (fick det gratis). Ska nu se om jag kan hitta ett till av samma dimension....verkar inte helt lätt |
|
|
Copy - har varit en lång dag så ögonen hänger inte med... :) ____________________________________________ The less you know, the more you believe. Bono |
|
|
Kör på falken på E30n,helt OK.Hade även ett kort förhållande med reg.(galaxie,tror jag)var lite småspännande i hastigheter 120+ på allt annat än nylagd asfalt(gick fint där). Körde på GoodYear när den var nyköpt,gick tystare då,men inte tillräcligt för prisskillnaden till falken. wath,skulle inte vilja åka med dig på däck från -83 i vått väglag,är mer än spännande. Henrik |
|
|
Michelin Pilot sport.... bästa däck jag använt... men det är väl på väg/har redan utgått!? hoppas de kommer en värdig efterföljare... /Jonas |
|
| Kan varmt rekomendera Toyo däcken....dom är billigare än T.ex Michelin men är inte så hårda som dom så du har fullt fäste direkt :) Jag har nu kört 650 mil med min 17" Toyo däck utan några som helst problem.Kollar du sen på mönstret på Proxes TS-1 som jag har så slår det det mesta,snacka om snyggt "V" mönster!!!Har också provat Falken och Hankook i storleken 17" utan några klagomål där heller | |
Cabrio |
Jag kör på Fulda Extremo har kört ca 500 mil på dom nu och det har inte varit några problem <============================= Länk Mvh Tobbe 325 Cab 93 |
|
Jag kör på 18" Hankook, kan klart rekommenderas. Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
Bmwboy |
Är det ingen som kör med dunlop sp sport 9000... Tycker personligen att den är bättre än good year F1 , |
Bmwboy |
Är det ingen som kör med dunlop sp sport 9000... Tycker personligen att den är bättre än good year F1 , |
|
Köpte falken GRB i våras o är helt nöjd har då inga grepp problem i alla fall på torr asfalt 225/45 o 255/40 bak!! mycket fina däck till bra pris! |
|
|
Jag åker på Ventus däck dom är kanonbra 265*40*17 bak 245*45*17 fram Peter Gbg |
|
|
Kör på Michelin Pilot Sport 225/40-18 och 255/35-18, dom funkar riktigt bra faktiskt. På min 325:a hade jag 225/40-18 Sumitomo, inte riktigt lika fina. Men billiga, dock ett j***la vägljud! -------------------------------------------- Länk |
|
|
Bridgestone Potenza S02 Pole Position, 235 40 17" Helt suveräna däck! bra i regn och på torrt väglag, snyggt mönster också! /K |
|
|
Sp sport 8080. Bra däck som låter lite dock. Blir antagligen Pirelli eller S03 nästa gång. Asken |
|
|
jag kör på 235/40/17 Pirelli P7000 fungerar stabilt! ---------------------------- King of the road |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.