|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har åter igen fått en massa vatten i baljan och allt elektronik dränkt. Finns det någon vänlig själ som vet vart det kan komma ifrån?? | |
|
Bakluckan? Eller sidoruta bak? Finns inte så mycket mer. |
|
|
Jag har fått det på min med, men det är en sedan, jag misstänker otät packning vid baklampan. BMW CS #5206 |
|
| Verkar vara riktiga kvalitétsbilar de där E60/E61 :( | |
| Nä, kvalitet dog väl vid 90 talets slut. | |
|
Avrinning från taket? Otätt takreling? Är bagageluckan utbytt och felaktigt monterad? Christer: Har du undersökt packningarna? Det är lätt att bli nostalgisk men problem har alltid funnits både på E28, E34, E39, E60 och F10. Pixelfel som i princip är standard på E39 förekommer det på E60? Jag har aldrig sett eller läst om det. Rost någon annanstans än bagageluckan på Touring? Mvh Stephan |
|
|
Ett tips är att flytta ur all elektronik till sidorna (Det är 2 kabelhärvor, en från var sida) och banka i framkanten på baljan så får man ner ett riktigt reservhjul, eller ännu bättre......få ner det punkterade hjulet när nu det händer. Har man bagaget fullt på en semester finns inte den platsen till detta. Dragkroksinsatsen måste ha minst 17" fälg för att passa. Tror att det även finns ett stansat litet hål i botten. Mvh Jonas B |
|
|
Wölkes Bil här i Gbg menar att det på e61 sitter ventiler för luftutsläpp från kupe'n, någonstans (undertill eller i hjulhus eller liknande fick jag aldrig klart för mig). Om dessa ventiler är öppna (jag fick intrycket att de öppnas/stängs vid behov) och du samtidigt kör igenom en vattensamling, så ja, just det... vatten in i stället för luft ut. Låter helt osannolikt ur konstruktionssynpunkt, men Bernd Wölke & co har ju varit med ett tag. Alternativet är att de helt enkelt ville driva med mig... 😄 |
|
| Det sitter mycket riktigt utsläpp innanför facken längst bak. Men det ska nog till dåliga hjulhus för att vattnet ska trycka in där. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.