|
|
|
|---|---|
|
När jag köpte min 850 2012 så var tutorna paj, varpå jag bytte till säsongen 2013. Nu har dock tutorna lagt av igen och jag har fått en förklaring någonstans att det kommer in fukt i membranet så att det rostar. Men varför händer inte det på någon annan av mina Beemers? Sitter tutorna så dåligt placerade på E31? De sitter bakom den nedre delen av frontspoilern. Någon som kan hjälpa, eller förklara hur de skall placeras? Jag har nämligen beställt nya, men vill inte köpa nya igen om två år... | |
| Man måste tuta ur dem lite då och då så fukten släpper. Samma som med motorer som måste gasas ur så de inte sotar igen. Undvik gubbtutning, tuta ordentligt när du gör det. På nästa tur, ta femminuter och håll in tutan några minuter så ska du se att de håller lite längre. | |
|
Om du tittar på bild 17-11/1 i rep anvisningarna så ser du hur de är placerade. Har aldrig behövt göra detta på 23 år Lus. /P |
|
| Varför händer det här inte på t.ex en 120d som stått på samma plats exakt lika länge? | |
| Mina är placerade exakt som på bilden. | |
|
Stått på ett underlag som drar åt sig fukt ett längre tag, förr eller nu? Stå på gräs t ex så kommer all fukt angripa det det kan underifrån. En bekant berätta sorgligheter som på några år käkar sönder mycket undertill. Mvh Asken |
|
| Jo, men varför händer inte detta någon någon annan av mina Beemers? Som stått på exakt samma plats? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.