AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
339

Huven vill inte stanna uppe...

CitroenXM
Hoppas nån kan hjälpa... Smörjde alla gångärn och leder och va det kan va på huven på 525:an -77. Efter det så glider den tillbaks for som fan... Man måste liksom hålla uppe den medans man går runt och sen tillslut kan vinkla den framåt... Det e som smör i solsken eller vad man nu säger. Nån som vet vilka bultar som jävlas? ser ut att vara mer avancerat än man kan tro... (höhö). Samtidigt så kan jag ju fråga om låset också, När jag rycker i handtaget för att "poppa" huven så händer det inte desto mer. Det är som att den inte orkar hoppa upp i första läget... Nån som har kostnadsförslag? För ajg antar att man måste byta hela låsmekanismen...

Mvh!!!
Da
1.133
David
530ia - 05
525iat - 04
840ci(man) - 94
Nu är inte jag så hemma på E12'an , men sitter det inte några gasdämpare på den oxå? Dags för byte kanske?

MVH David Öfverdahl-Forslöf
BmwCS #4984
rsarits
Nej, den har inga gasdämpare, men väl ett litet "hack" på lederna framtill. Kolla om det har blivit glapp.
Vad gäller att huven inte poppar upp, så ska det räcka med att byta fjädrarna som ska trycka upp huven eller justera dessa. Huvöppningswiren kanske är dålig den med?

Micke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.