AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.097

Hur fort startar era 325i n53 efter tryck på startknappen?

Ma
8
Malgomaj
325iT -09
Ja, som rubriken lyder. Min tar ca 4-5 sekunder på sig och jag tycker det känns segt?!
Detta är vid kallstart visserligen men den står i varmgarage så den har alltid ca 15 grader.

Har också fått en motorlampa (halv) vid start ett antal gånger. Även när den varit varm. Då går den uselt på tomgång och varvräknaren åker hiss mellan 400-700 varv tills den dör. Har ibland fått igång den med lite gas eller stängt av den och försökt igen. Sen går den perfekt. Känns som den inte går på alla sex vid dessa starter. Inga koder i nyckeln enl BMW.

Någon som känner igen sig?
Visa användare
31
Shadowline
325i -07
Min startar direkt när jag trycker på start. Du skulle behöva dataköra bilen på verkstan. tyvärr så visar det inte alltid heller att något fel blivit registrerat.
Men nått fel verkar det ju vara.

Shadowline
16.550
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Den ska starta i samma sekund du trycker på knappen

-------
//Lövet
Ma
8
Malgomaj
325iT -09
Fick veta nu att högtryckspumpen och Nox givaren ska bytas. Kan det vara det som var felet månne? Trygg Hansa försöker få det till att det ska bli två självrisker eftersom det är två separata fel enl dem. Har ni erfarenheter av det?
Min 335i hade samma startsvårigheter som du beskriver. Bytte högtrycksbränslepumpen och den startar så fort man nuddar knappen.
Ma
8
Malgomaj
325iT -09
Låter ju bra, WGN, att det löste problemet. Detta är min första BMW och tyckte nog att den borde starta snabbare. Hoppas det inte blir fler problem nu. Det är ju en fantastisk motor när allt lirar.
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Känner också igen det från när högtryckspumpen var kass på vår 325i.

Har de läst felkoder som pekar på nox-givaren eller hur kom de fram till att den var kass?
Ma
8
Malgomaj
325iT -09
Vet inte hur de kom fram till att Nox sensorn var paj. Fick bara ett samtal från BMW i Segeltorp där den står. Vad gör den där sensorn egentligen?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.