|
|
|
|---|---|
|
Har alltid älskat BMW, ffa e34 och e38. Nu går jag i tankar att förverkliga den drömmen och köpa e38. Hittade den (vilket är perfekt för mig just pga färg + stolar ): Länk Vad tycker ni om den ? Vad säger ni om driftkostander för en sån bil (bortsett från bensin,skatt,) borde räcka 10-15 tusen / år på reparation ? Tack Patrik | |
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Den där tipsade jag om på m5portal, den verkar vara i bra skick och en 728ia är relativt billig att köra med. Reservdelarna är inte dyra om du beställer från ebay.de eller andra tyska hemsidor. Dyra reparationer kan uppstå på alla bilar, e38 är inte unik på det sättet. Om du inte har otur att något dyrt går sönder, t ex abs-pump eller att motor/växellåda rasar så är 10-15k på reparationer per år väl tilltaget. Det borde bli mindre än så. |
|
Det verkar som om du bör skynda dig här. Tycks vara något av de t bästa du kan få för de pengarna. /Lennart |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12 BMW Z4 M Coupe -06 BMW M3 -02 BMW Z3 Coupe -99 BMW 740i/6 -96 BMW M5 3.8 -92 BMW M535i -87 |
Det var en person på M5Portal som ringde på den igår och då var den såld, ägaren hade glömt tagit bort annonsen. Riktigt bra pris, hade köpt den själv om jag hade haft möjlighet. |
|
Han har ägt bilen sen 2015-04-20( enligt biluppgifter.se) Så de är lite skumt att vilja sälja bilen efter några veckor, om han inte är en sån som köper och säljer. Annars ser den fräsch ut. Länk |
|
| Det är väl nya ägaren som haft den sedan den 20:e? Annonsen lades ju ut då. | |
|
Det är min gamla bil som var till salu igen ser jag! Jag är den där "äldre herren" som ägt bilen i 6 år innan honom. Jo den var i bra skick för sin ålder när jag sålde den i mars till den där killen som i annonsen kallar sig för Arvid (Arvin egentligen). Jag höll ju efter den i 6 år och lagade nästan allt som gick sönder på vägen (kassettspelaren brydde jag mig inte om). Enda riktiga problemet var väl att den rostar ordentligt i dörrar, baklucka och på lite andra ställen. Dessutom är det en parkeringsskada på vänster bakskärm som faktiskt syns på hans bilder ifall man vet vad man ska titta efter (inbuktning precis framför baklyktan). Jag ser att han stal den mesta texten från min annons också, även om han har skrivit om texten en del med framförallt lite hittepå som t.ex. att serviceboken är fullstämplad (jag servade själv och kladdade själv i serviceboken). Det är hans egna foton iallafall och de är bra, bättre än mina! Jag sålde den betydligt billigare till honom, så han kanske försöker flippa bilar för att tjäna lite pengar, vad vet jag? |
|
|
Så härligt med facit! :-) Tack "The Stig"! Och grattis Patrik27! Just (misstanke om) rosten var något jag kom på i efterhand men inte hann kommentera. Aldrig kan man vara nog försiktig... /Lennart |
|
|
japp...man får väl leta vidare :) har inte bråttom - så det är ju bra...hoppas hittar bra 728 < 40 tusen :) Tack för alla för hjälpen ! |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
Tråkigt att det var så pass mycket rost ändå. Vad jag kommer ihåg stod det inget om rost i annonsen. Men jag kan komma ihåg fel. |
|
Jag ställer mig strömmen nu, men jag tycker verkligen inte 35.000kr är speciellt attraktivt för en 728 med "såpass mycket" rost ändå, tvärtom tycker jag nog den låg mer rätt i pris första vändan, för någon månad sedan. På blocket.se finns flera 728 som ger bra intryck, för under 40.000kr. Förvisso fel fälgar men denna ser trevlig ut; Länk Liksom denna; Länk |
|
We 2.000 BMW M2 LCI -18
Nu är den ute igen men den "har inga fel", dock för 23'. Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.