AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.965

Varning för M5 -13 ute för försäljning ofta

Lasse Karlsson
Hallå BMW-fans!

Tror det finns lite anledning att se upp med denna! Länk

Hade lite mejlkontakt ang ett ev byte med denna mot min gamla M5 E60, innan jag sålde den.

Hade mellanskillnaden i stort klart, men hoppade sen av, då jag aldrig egentligen velat ha en vit M5F10! Dan efter fick jag mejl att han sålt den, o önskade mig lycka till i mitt sökande efter ny M5F10!

Lurigt att den varit ute nu, tror jag 4 ggr, försvunnit snabbt, och sedan återkommit! Den är dessutom anmäld stulen tidigare i Carfax, detta + ett något för bra pris enligt mig!

Men visst kan jag ha fel! Men liten varning är det!

HA DET!

modolasse
To
253
Tobba_
BMW M5 f10 -13
Ja., märkligt att den varit ute så många gånger. Va den inte hos bilhandlare en kort stund?
Lasse Karlsson
Tobba!

Exakt! Det va en snubbe på en bilfirma, som jag hade mejlkorespondans med!

modolasse
Hej,
Jag vill inte påstå att Skåne utmärker sig genom att husera fler "konstiga" bilhandlare än övriga landet, men i de fall jag spårat bil- respektive handlarhistorik har de företagsansvariga och styrelseledamöter gett intryck av att tillhöra en stor sydlig "familj" eller kultur.

Min nuvarande bil kommer från Vellinge och var - trots lovorden från säljaren -inte särskilt felfri (men, guskelov, i grunden bra). Den hade ursprungligen köpts av en "kompis" till den reelle brukaren, sen snabbt sålts vidare till det företag, som sålde den till mig, "privat". Firman har sedan dess bytt stamort och körs av någon helt annan person i Malmö.

Erfarenheten av detta köp gör mig generellt misstänksam mot sydliga handlare, och vatten på min kvarn får jag så snart jag gräver lite på djupet i de enskilda fallen.

Lasse Karlssons dåliga vibbar i det aktuella fallet supporteras härmed starkt!

/Lennart
M5an ägs sedan juli förra året av en 69årig man som inte har den eller sin M5 E39 på kredit, avställd sedan en vecka. Han har säkert placerat ut den hos olika handlare och inte varit nöjd med dem.

Varningen känns överdriven i mitt tycke.

Performance Cars verkar ha tagit in den Länk från Italien när den precis passerat 6månader. Till salu med 800mil troligtvis 2013.

Ägaren har inte bra koll på utrustning. Den saknar soft close, Night Vision, comfort access, klimakomfort vindruta, gardiner, aktiva stolar, mörktonade rutor, TV och en del annat. Alltså långt ifrån fullutrustad. Den har däremot M Drivers paket vilket är ett stort plus.

Mvh Stephan
Många skyddade identiteter på ägarna till de bilar handlarna säljer i Skåne har jag märkt när jag letade för ett tag sen....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.