|
|
|
|---|---|
| Körde bilen igår utan problem idag startar den inte och allt annan går igång. Misstänker att det kan va batteriet då den lampan lyst när jag har haft nyckeln i tändningsläge. Vart sitter batteriet och går det och byta själv utan att omprogramera allt??? MvhRiccardo | |
|
Har du precis ställt på bilen? Hade du batteriet påkopplat under "dvalan" ? Hur länge körde du igår, innan du stängde av motorn? Öppna bakluckan, och till höger tar du loss "täckkåpan" och därunder ser du batteriet. Börja med att mäta strömmen och spänningen. Om värdena är dåliga, är det bara att ladda upp batteriet över natten, att börja med. //Magnus |
|
|
Det går att byta själv.. Man behöver inte programmera om något. Ställa in datum, klocka, etc. får du dock självklart göra.. Men som sagt, mät upp batteriet först, och ladda upp den vid behov... |
|
| Har kört bilen i över en månad nu efter att jag har ställt på. Ska göra som du säger och jättestort tack för info mvhRiccardo | |
|
Koppla på strömi på + o - punkter kabel i motorrummet mens du byter, det är inte bra att göra den strömlös, fick problem när jag gjorde det. |
|
|
Lite off-topic men var det du som körde i söderledstunneln för några veckor sen? Jag körde förbi dig med min m3a. Kan inte finnas så många m3or i din färg :P |
|
| Ja det var jag! | |
| ahh va kul :) din bil har en fin färg! | |
|
Hej där! Även om du bytar batteriet utan att bryta strömmen så behöver du in i datorn och berätta att du har bytat. BMW kan göra det men det ligger på 800:- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.