|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Enda gången jag stör mig på dieselljudet är när jag går ur bilen för att stänga garageportarna, i vanlig körning märks det inte. Dessutom har jag nog lärt mig uppskatta det. Roligare att tanka nu än när jag åkte sexcylindrigt iaf. | |
|
Jag har haft min 520D sedan december 2011 och har kört den 10.000 mil. Som fd tjänstebilsförare har jag avverkat 4 nya volvo, en ny subaru samt två nya Audi A4 senaste 15 åren och jag har aldrig haft en mer problemfri bil än min nuvarande. Jag bytte bromsbelägg vid 2500 mil för de skrikte lite, ett par kromlister i interiören har lossat, annars inget problem. |
|
|
Körde en rak bensin 6a i över tre år tills januari. Fantastisk motor. Har nu köpt en 525d. Visst, skäms när jag hör motorn utanför kupén, men ångrar mig inte ett dugg. Har läst trådarna om 520d och känner inte alls igen mig i något av det negativa. Jäklar vilket vrid 525an har och går riktigt fin oavsett stad eller landsväg. Sen är det ju en diesel, klart att en bensin sexa är just en bensin sexa, men halverad förbrukning och ett bottenvrid som en sportbil - det överväger! |
|
|
Vi har en F11 525d -11 som andra bil. Underbar gång, inte speciellt mycket dyrare än 520d Snittat 0,78 med 300hk programvara och 20" sommar samt vinterhjul. Det i min värld är klart godkänt! En 520d lär gå ännu billigare! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.