|
|
|
|---|---|
|
Jag har upplevt något på senaste som jag har svårt att beskriva men undrar om någon känner igen? När jag gör rattutslag när bilen står stilla eller medan jag kör extremt långsamt (som typ man gör när man ska backa ur en parkeringsruta i ett trångs p-garage) så har styrningen "klickat" eller "glappat till" i brist på bättre sätt att beskriva detta. Det är som att det glappar till en gnutta och jag känner hur det nästan "klonkar till" i ratten... Lustigt nog så har detta börjat hända efter att jag haft bilen inne på lack- och fälgbehandling men om det skulle vara relaterat till detta låter jag vara osagt.. (Lackbehandlingen blev väldigt bra iaf!) Vad kan detta vara? Någon som känner igen symptomen? Jag vet inte om det är relevant men bilen är en 335i E92 -07 med nästan 8000 mil. | |
|
Länk Fjäderbrott? // Jonas |
|
| Har du höj o sänkbar ratt? Testa att andra läget på den lite. Hade precis samma glapp o klick i min e61. Märktes när ibland när man stod still o rättade. Aldrig under färd. | |
|
Ska testa det med ratten först. Jag hoppas att det inte är fjäderbrott!! :) Men han som råkade ut för fjäderbrottet märkte av det ganska tydligt vid körning om jag förstått rätt. Mitt känns bara när jag står stilla eller kör super-sakta så jag får hoppas på att detta löser saken.. Tack för svar! |
|
|
Det finns en stor mutter på rattaxeln ovanför pedalerna som man kan dra åt. Den brukar lossna lite. Jag hade en gammal 518 -85 som jag drog åt muttern på. Den lossnade inte mer. Läste även i pärmen jag fick med min nya 325 -07 att den varit inne för samma sak hos BMW. Shadowline |
|
|
Trådlyft! Upplever samma sak som dock e60 med aktivstyrning, Federov har du det med? BMWCS medlem nr. 08105 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.