|
|
|
|---|---|
|
Hej Skall beställa tjänstebil närmaste dagen. Funderar på 320D xdrive touring eller GT. Får inte riktigt koll på vad som ingår mer i GT samt vad extra kostnaden är? Nån som vet? Hur bra är GT på att lasta? /T | |
| GT´n är byggd på kinaplattan som är längre, ger en helt annan komfort. Det är den stora skillnaden, utrustningsmässigt så tror jag inte det är något speciellt som bara finns till GT´n. Bagaget sväljer mer än vad man tror, ta hem och provlasta så blir du förvånad. | |
| 320d xDrive GT är 17500 kr dyrare i grundpris än 320d xdrive Touring enligt listan. | |
|
GT Rekommenderat cirkapris: 395.800 kr Erbjudande: 326.900 kr Förmånsvärde: 2.113 kr Touring Rekommenderat cirkapris: 400.500 kr Erbjudande: 326.900 kr Förmånsvärde: 2.113 kr Det är det som verkar lite konstigt (då jag tittar på tjänstebil) så är priserna enligt ovan. |
|
|
Fattar inte om man missar nån utrustning. Verkar vara andra fälgar på GT |
|
|
Efter lite jobbande så har jag hittat det. Skillnaden verkar vara.. • Takrails • Valfri Line: Sport Line, Modern Line eller Luxury Line. Takrails kan jag skita i men Sport Line krävs väl? |
|
|
Tjänstebilspaketen har jag ingen aning om, be en säljare förklara hur det ligger till. Där kan dom nog trolla lite med utrustning och priser som dom vill. Du kan ju ta sportstolarna separat om du inte vill ta hela Sport Line paketet, standardstolarna är inte jättesköna. |
|
|
Kollade på samma grej eftersom jag skall byta tjänstebil nu.. väljer mellan 318d varianterna.. 318d x-drive touring vs. 318d GT - bägge med Business Advantage Edition Skillnaden i utrustning mellan dem är ju försumbar, men jag kan få GT med automatlåda medan Touringen kan fås med x-drive. I verkligheten så tror jag inte man kommer sakna kombidelen.. Jag pratade med en säljare och man kan lägga till utrustning på tjänstebilspaketen naturligtvis. sportstolar vet jag inte om jag skulle kräva. GT´ns stolar var rätt sköna och man slipper ju bry sig om andrahandsvärdet. //Anders |
|
| jag skulle valt touringen iaf den är ju sjukt mkt snyggare än en gt | |
| När jag köpte i december var skillnaden mellan GT och Touring att ingen "line" ingick i GT, vilket gjorde att jag kunde få in även Loungepaket i vår snåla budget. | |
| Jag tycker 3 GT kräver M-sport för att komma till sin rätt utseendemässigt. | |
Buspelle |
GTn är ingen vacker farkost med eller utan m-paket. Rymlig är den dock tveklöst både i kupé och bagage. |
|
Man kan stoppa i hur många M-paket som helst, bilen ser fortfarande ut att väga 2 ton över bakhjulen. Urk. Länk ------- //Lövet |
|
| Jag tror att GT har elektrisk baklucka som standard. Personligen diggar jag allt med GT jänfört med vanliga 3-serien. Högre och lättare insteg, det rymliga baksätet, stora skuffen och sist den coola designen. En alpinvit med M paktet, panoramatak och 19" mmmmmm.;-) | |
Verdi |
Den är en styggelse. Förstår inte varför den är så populär. Gillar faktiskt den utskällda 5-serie GT mer. Det är ändå en 7-serie in disguise. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.