AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
3.583

vill hem och köra min bil

Bo
195
Borgenscalle
VW Passat TSI - 18
Är på minisemester och kör en visserligen fin och bra Yaris, men blir ständigt påmind om varför jag köpte en F20, och nu vill jag bara hem och ta egna bilen på en riktig långsträckare.

Trevlig söndag alla 1serie-ägare;-)
det är först när man kör andra bilar som man inser hur bra och rolig 1-serien är
Visa användare
ProPro-medlem
13.392
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
:-)

Körde också Yaris någon vecka eller så (hyrbil) för ett par å sedan och satt och funderade på hur stor skillnad det egentligen kan vara - jag menar du får ju en helt ny Yaris till samma pris som en begagnad (typ 5 år / 5000 mil) BMW 1-serie! Är det så stor skillnad egentligen? "Four fucking wheels and a seat" som Steve Martin sa, hur stor skillnad kan det vara?

Köpte till slut en 1-serie (E87) och skillnaden är enorm! Ok, min har komplett M-Sport utrustning (jag är inte så säker på att något sådant finns till Yaris) - men ändåså var körupplevelsen som två helt skilda världar. Då jämför jag ändå en 2006 mot en 2012 (tror jag det var). Jag blir helt enkelt glad av att köra 1-serien, det blev man inte av att köra Yarisen...

Så jag vet precis hur du känner dig :-)
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Det hände faktiskt mig i min ungdom - jag körde BMW redan som förstabil - att mina kompisar brukade kommentera min bil och säga saker i stil med "Wow, Bmw är ju bra och sköna bilar" och så vidare, och jag frågade mig alltid vad det var som var så mycket bättre med BMW så att man skulle vara så imponerad.

Sen gjorde jag den upplevelse som BMW-Jerry nämnde, att jag satte mig och körde något annat och tyckte det var konstigt för allt satt på fel ställe, kändes fel och så vidare.

Då hade jag en BMW 540 E34, så det var ju kanske synd att jämföra... :)
Bo
195
Borgenscalle
VW Passat TSI - 18
Det är mycket resande och flygande nu, men oturligt nog behövde sambon skjuts till jobbet okristligt tidigt igår morse så det blev en liten tur genom den skånska myllan, eller snarare möllan (för er som fattar). Inte en bil ute på vägarna i soluppgången #winning.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.