AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
753

HJÄLP!! Kommer inte in i bilen!

warbus
Hej!
Jag har en BMW 520i -88 E34 som jag inte använder så ofta. Nu när jag skulle öppna den så händer det inget när jag vrider på nyckeln d.v.s batteriet har laddats ut!
Finns det något lätt sätt att komma in i bilen?? jag kan öppna bagage luckan men det verkar inte hjälpa
Tacksam för alla svar!!

Lars H
Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
hmm... du menar alltså att du inte kan öppna dörrarna på bilen? På en så gammal bil som 520i -88 ska inte batteriet ha någon inverkan på dörrarnas lås.

///Tomas
528i -86
Ur
148
Urslund
528iA Touring 1999
Samma sak hände min svärfar på hans 520 -88. Batteriet hade laddats ur och du fungerade inte dörrlåsen, men bagagen gick att öppna så genom skidluckan lyckades han öppna en av bakdörrarna. Kommer inte ihåg riktigt eller om baksätet går att fälla även på sedanmodellen. Han kunde ialla fall öppna bagagen och därifrån lyckades han öppna någon av dörrarna innifrån.
Da
1.133
David
530ia - 05
525iat - 04
840ci(man) - 94
Lyft upp handtaget och vrid nyckeln till "lås upp" och sen lite till. Du kommer att känna ett litet motstånd i låset... sk nödöppning...

MVH David Öfverdahl-Forslöf
Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
Ha, där fick jag.
Hur kan ett batteri påverka så då?

Har aldrig tidigare hört om detta fenomen tills nu...
När farsan köpte sin 525i E34 var batteriet urladdat, men det gick allt att öppna dörrarna med nyckeln. Inga som helst problem.

///Tomas
528i -86
Sv
44
Svante
523i Touring -06
Till Davids inlägg bör tilläggas att det bara funkar på passagerarsidan. Åtmonstone är det så på min.

Olof

ML
Har rakat ut for problemet att inte komma in i bilen flertalet ganger pga ett nu atgardat elfel som drog ur batteriet. Om jag endast vridit nyckeln forsta hacket gick det att anvanda ovanstaende "nodoppningstips" men om nyckeln vridits hela vagen gar ej detta. Tricket jag anvander ar att lossa ett lampglas till bagagerumsbelysningen, ta bort lampan, mata upp polariteten och koppla in en batteriladdare som far ladda ungefar en kvart-halvtimme och sedan lasa upp. Laddaren klarar inte srompulsen som kravs for centrallaset pga av strombegransaren i laddaren.
Om denna metod anvands ar brasklappen att inte anvanda for kraftig laddare och absolut inte ett annat bilbatteri da skringen annars branns och da blir det jobbigt.
Den tiden jag hade mitt alltid sa uppiggande elfel slapade jag omkring pa ett uppladdningsbart accpack pa omkr 3000mAh som rackte att oppna bilen med ifall det inte fanns ett uttag i narheten. Sedan kunde bilen hjalpstartas pa sedvanligt satt.
D@nne
GÖR SÅ HÄR.........stoppa i nyckeln i låset vrid max till höger (kan vara vänster) samtidigt som du drar ut hantaget......då hakar hantaget i och öppnar dörren....lycka till=)

MMMMM-POWER
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.