AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
455

Info ang. sänkning

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Har fått mina sänkningsfjädrar idag och vill gärna få på dem så fort som möjligt. Hur ska jag göra med nivåregleringen bak, den måste ställas om på något sätt så att den inte arbetar för att komma upp till den vanliga höjden som den var före?

//Schnitzer
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Försök att på något sätt mäta upp hur staget sitter innan du byter fjädrarna. Sen efter bytet försöker du få det i samma läge igen. Du kan ju alltid justera i efterhand så det är ju ingen fara om det inte blir riktigt rätt...

Jeppe
Nivåregleringen som styrs av krängningshämmarens läge är i alla fall på min justerbar.Tyckte den var för hög i baken så jag hade bilen i gång på en lyft och justerade ner den.Det gick bra även fast jag fortfarande har originalfjädrarna kvar.
Hej Schnitzer!
Hur gick det med din sänkning ?Ställde nivåregleringen till med problem?Hade min 7:a stående bredvid en annan som var sänkt.
Min var så hög att den nästan såg ut som en 5-serie så jag beslutade att göra någonting åt saken.Alla ni med erfarenheter på sänkningsatser,dela med er av erfarenheterna.Vilken sats och hur mycket sänkning?Var går gränsen mellan snyggt men ändå användarvänligt på dåliga vägar????????
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
HAPPY: Tyvärr har jag inte fått på sänkningen än, det blev aldrig av innan jag ställde av bilen inför vintern. Jag ska försöka få på den i april, så då vet jag hur det blir med nivåregleringen.
Jag har en sats som sänker 55mm fram och 35mm bak. Den ska bli väldigt fin med den, har sett andra bilder på E32:or som har den sänkningen och det har blivit fint. Den får ju lite kilform vilket är rätt så snyggt, tycker jag.
En som jag har haft kontakt med nere i Tyskland har en 735iL, en som nästa är saffransgul fast inte riktigt som de R-modellerna från Volvo. Den har du säkert sett. Han ställde upp sin sänkta 735iL mot sin andra E32 som var original, det skiljde en hel del. E32:orna är jättehöga original.
Har också pratat med en kille som kommer från Hamburg. Han har sålt sin E32 nu tyvärr, men den var den hade den värsta sänkningen som jag någonsin har sett. I och för sig så hade han ett kjolpaket på bilen, men låg vet jag att den var.

Angående min 55/35mm sats så finns den inte att köpa längre, eller den tillverkas inte längre. Nu gäller 60/20mm, mer kilform då i och för sig, men en E32 original ser inte så bra ut. Min fars 735i har originalfjädrarna och är verkligen hög som en skyskrapa, men den bilen är ju bruksbilen så den behöver ingen sänkning. Det är alltid bra att ha en bil som man kan slita lite på med vinterkörning mm och sedan kunna specialicera sig på en annan E32 att få i fint skick.

//Schnitzer
Bimmer7er
Kul att ni har sånt engagemang och sammanhållning med era E32'or, lite avis :)
Jag har förresten sänkt min 50/35, blev kanonlagom, på en E38'a alltså. Vet inte hur mycket det skiljer bilarna emellan med samma sänkning.

/// Bimmer7er
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.