|
|
|
|---|---|
| Vilken bil hade ni valt för max 100kkr? Den ska vara rolig, driftsäker och inte allt för dyr i drift. Ett kul men förnuftigt val - vilken bil är det? Alla idéer välkomnas! | |
|
En BMW e9x. Motor och kaross beroende på vad du prioriterar högst av rolig, driftsäker och dyr i drift. Min har rullat 9 år nu utan reparationer. Bara normal service. Bör rulla ett par år till. bra kompromiss av dina önskemål. Finns en hel del under 100K att välja på. |
|
|
På Blocket just nu om jag skulle köpa och inte behövde en stor bil. BMW 118i Länk Mercedes clc 180 Länk Golf GTI Länk På dessa behövs lite prut men kan du få någon av dom för 100 är det bara att slå till;) |
|
Verdi |
Audi A4 Quattro 220hk -07: Länk Nya A4:an 160hk -09: Länk Nån slags udda Honda-hybrid -11: Länk Opel Vectra OPC 255hk -06: Länk Mazda 3 med 300hk -07: Länk Finns hur mycket som helst. Jag blir nästan sugen att sälja min rätt dyra bil och botanisera lite i den här prisklassen. :) |
|
Min kompis har en 320d -09 sedan 15000mil som han släpper för runt 100' Knappast rolig bil, mmen den kanske duger? |
|
| SAAB 9-5 av senare årsmodeller finns massor till salu privat. Med lätt överdrift kan du pruta ner vilken som helst till 100kkr -120kkr! Eller också sikta på 75kkr som kan ge en lite äldre privatkörd lågmilare. | |
|
Att bilen är rolig är viktigast, men är den relativt förnuftig är det ett stort plus. Det hade varit skoj med något annat än BMW. Saab 9-5 är ju ruggigt prisvärd, men inte särskilt kul och lite väl stor. Golf GTI är väl en vettig referenspunkt tycker jag. Har aldrig haft en Opel, hur är deras OPC-modeller i driftsäkerhet? Vad finns mer som är lite busigt men förnuftigt? Finns det någon modell som fallit i glömska eller är lite udda, som är extra prisvärd? Nu ligger de flesta av era förslag över 100. Vad skulle ni välja under 100? |
|
|
Länk Något i stil med detta kanske ? |
|
|
Rolig och förnuftig går kanhända inte alltid i samma hand?:-) Som roligbil: Porsche 944 turbo/s alternativt Z3 2.8 coupe, finns en blå svensksåld. Grym viktfördelning på delätta bilarna och driftskosnad ok. Välskötta har de dessutom viss värdeutveckling uppåt de närmsta åren. Har man väl kört den viktfördelning vill man inte ha sämre iaf. Brukshinkskomplement: s80 från 99-04. Den ena påställd ena halvan av året och viceversa. Med lite tur och prut blir det pengar över för en full tank soppa. Mvh Asken |
|
|
Golf V GTi Opel Astra Opc Mazda 3 Mps Har själv en Golf V Gti och är mycket nöjd. 0.85 blandad körning,billig försäkring och relativt rymlig för att vara en "liten" bil. Betalade själv 89 för en -05 med 9000mil år 2013 så du Borde rimligtvis hitta en 07-08 för samma pengar. |
|
|
2007-2012 SAAB 9-3 Aero 2007-2011 BMW 130i (Volvo S80 V8) |
|
|
Bilen ska vara till min son. Han ska spendera hösten i huvudstaden och behöver en bil under den tiden. Troligtvis säljs bilen igen efter vintern. Din lösning, Asken, är således inte aktuell. Tack för idéerna hittills! Fler förslag? =) |
|
|
En 3:a är förstås ganska svårslagen när det kommer till både KUL och FÖRNUFTIG... Det beror såklart lite på hur stor bilen ska vara med, men det här är en bil som är kul att köra och man får en relativt ny bil med låga mil, sen är det kanske inte alla som gillar utseendet då men jag tycker den är helt ok. Länk |
|
|
Varför inte en Opel Astra J 1,4 turbo En helt klart prisvärd undervärderad bil som går riktigt bra och är rolig att köra. |
|
|
Vad tror ni om en sån här? Hur är den motorn? Länk Om nu 3-serie, någon av dessa? Länk Länk Länk Vilken trelitersmotor är det som brukar krångla i dessa? Eller lite större: Länk |
|
|
Snackar man om kul och förnuftigt i samma meniing så är en Saab 9-3 Aero 2.8T en riktigt vass kandidat, ingen BMW i något avseende men den motorn är en riktig pärla, riktigt skön gång och ljud från den turboladdade sexan. förnuftig och relativt rolig. Kanske lite vardagstrist men bra bilar. |
|
|
Varför inte ge han någon av dina bilar? Lr är alla upptagna? |
|
| 159 du länkar till ser ut som ett bra köp, det är en trevlig bil med relativt få svagheter, skulle tro att den håller ungefär samma kvalité som motsvarande BMW. Just 2.2-motorn har haft problem med att kamkedjan sträcker sig på tidiga bilar. Verkar dock inte drabba alla men skulle oturen vara framme så är det en affär på 10-15k att fixa det enligt dom som råkat ut för det. Bra om kedjan är bytt alltså, men jag skulle inte sova dåligt på nätterna om den inte är bytt heller. | |
| En s60 2.5t summum. Manuell, R design = klarröd, tvåfärgad helläder, sportratt, spaceball, lilla vingen på bakluckan, aluminium inlägg lite här o var, 17" volvo original fälg, 9600 mil och endast en brukare innan mig. Extremt pedantskött. Finns endast ett fåtal s60 av äldre karossen kvar i detta skick. Självklart fullservad, vinterdäck. Summum är Volvos högsta utrustningspaket så mkt utr ingår. Pigg, säker, problemfri bil, under 100 tkr... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.