AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
5.108

Värde M3 E92 tyskland

ro
44
robert58
530D -17
Hej har pratat med en tysk, han har en M3:a uttagen sent 2011, 4500mil, rätt färgkombination, competition, DKG, stora stereon, EDC ja den har nästan allt. Helt original, bra historik, nyservad. Har inte kommit till detaljer såsom däck/broms osv. Vi är överens om att han begär lite för mycket, så nu är det dax att slutförhandla priset. Jag känner att jag vill ha bilen men har inte råd att handla med hjärtat. Behöver höra vad någon annan tycker som är objektiv.
Vad är ett bra pris?
Robert
sx
172
sx3
335i E92 -11
Personligen tycker jag Euron står sig såpass stark mot kronan att jag inte kunde motivera en import av rätt specad 335i, dels var den dyrare i inköp, sen kostar det att regga in bilen, dyrare försäkring och dyrare premier vid maskinskada, och den dagen den skall säljas kanske man förlorar en eller två spekulanter.

Så om inte bilen du tittar på verkligen ligger bra i pris jämfört med den svenska utbudet, alternativet att den är perfekt specad och du är villig att betala lite mer för dom, vilket jag har lite svårt att tro med den starka euron, så hade jag försökt leta på hemmaplan.

Länk till bilen?
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Hej, just M3:or som är årsmodell 11 och nyare är lite svårvärderade då de inte är lika attraktiva/lättsålda som tex en likvärdig 09. Jag skulle nog rent spontant tycka att ett pris runt 360-380 är rimligt om allt är ok vill säga och bilen är tysksåld. Finns ju nån ungefärligt likvärdig hos BMW handlare i Tyskland för ca 400 sek. CP paketet tycker jag personligen inte innebär nån värdeökning, fulare fälgar och lägre/stötigare :-)
ro
44
robert58
530D -17
Peddan, varför är 11:or och nyare inte lika attraktiva/lättsålda?
Personligen tycker jag CP-fälgar är snygga, du har säkerligen rätt angående lägre/stötig, jag har aldrig kört någon, ej heller någon vanlig, fan jag har aldrig ens kört någon 3-serie, men snart.
Jag delar din prisuppfattning hoppas säljaren gör det också.
Robert
Ma
339
Malleru
M3 e92 -12
Du kan ha min bil som referens. Köptes i november 2014 för 406 tkr från BMW åf i tyskland.

m3 DKG 2012 mineral vit -2700 mil

svart läder
CP-package, största ljudpaketet
All utrustning som går att få till bilen förutom solgardiner.
ro
44
robert58
530D -17
Det måste vara ett mkt bra köp. Det blir en bra referens, tack.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Robert58: just pga att 11 och framåt är dyrare och därför mer svårsålda än en likvärdig 08-09. Skiljer så lite så det är svårt o motivera ett prispåslag för tex en 11:a med 100 tusen.
ro
44
robert58
530D -17
Peddan: Okey låter logiskt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.