|
|
|
|---|---|
| Jag har läst lite i forumet och hittat en hel tråd om detta, det jag la märke till dock var att dem flesta av dessa bilar inte var mycket nyare än 2010 samt gått långt över 5000mil. Det gäller alltså den omtalade kamkedjan i N47 motorn där jag vill dela med mig om min erfarenhet samt höra andras versioner ENDAST med F2x karossen! Jag upptäckte detta jobbiga ljud förra veckan, åkte till min återförsäljare, där konstaterade man på cirka 10sekunder att det var kamkedjan. Fick en tid inbokad 20:de Maj. Fram tills dess kan jag åka omkring som vanligt tydligen, bilen är en premium selection med premium garanti vilket betyder att allt detta görs gratis utav BMW! Och ska tydligen inte ta mer än 1 dag. Finns det någon här med ett liknande fall, alltså på en "nyare" BMW.. Tack! :) | |
|
Jag vet om en som haft en strul på en 125d också efter bara 2-3000mil |
|
| Okej, vet du vad som gjordes åt problemet? Min bil har gått ca 3700mil | |
| Kan ni vänligen beskriva ljudet, så jag kan kolla om morsans (118dA -13) har det här problemet...? | |
|
Kommer inte ihåg exakt han finns här på forumet vet jag tror det rörde sig om denna bil iaf om jag inte minns fel Länk |
|
| Om det bara tar en dag för att åtgärda problemet så lär dom endast byta kamkedjesträckare. Om kamkedjan byts tar det flera arbetsdagar då motorn måste lyftas ur bilen. | |
|
Sani, här har du ett ganska bra exempel på hur det låter Det framkom faktiskt inte vad som skulle göras på bilen, bara att det var kedjan som gav ifrån sig detta ljud.... Vad dem än gör så borde det väl lösa problemet? Ljudet försvinner, motorn fungerar. Eller? |
|
| En uppdatering på läget, lämnade in bilen igår och fick tillbaka den idag. Ingen åtgärd gjord, dem har felsökt samt gjort tester. Fick en ny tid den 18 Juni, fler sökningar på kamkedjan ska göras då. Sen måste resultaten skickas till "BMW" som i sin tur bestämmer vad som ska göras, om de blir byte av skena,sträckare,kedja eller allting. Den slutliga reparationen sker 29juni förhoppningsvis. Fram till dess är det bara att köra som vanligt med en kamkedja som ger ifrån sig missljud. Bmw garanterar att det inte kan hända något mer än att den låter lite. | |
| Har nu fått kamkedja bytt, det bytte samtliga kedjor (3st tror jag) spännare, skena, ja enligt verkstan byttes allt som har med kamkedja att göra. Tog 4 dagar, och idag åker jag till Österrike med bilen. Motorn låter fint återigen. Mätarställning ca 4100mil | |
| Byte igen om 4100mil? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.