|
|
|
|---|---|
|
Har problem med en BMW 316 tii compact med N42 motor, har läst att många har problem med dom och har gått igenom dom vanligast felen med tändspolar, luftmassemätare och vevhusventilation. Motorn går väldigt ojämt på låga varvtal och svarar dåligt på gasen men över ca 2500rpm är det inga problem, nu tog jag komp prov och fick väldigt låga värden på alla cylindrar, runt 4-6bar, gjorde ett leak down test och då var det inget läckage alls, undrar nu om komp prov går utföras som vanligt på denna motor, den har ju även variabelt ventillyft, tänkte att om inte insugventil öppnar tillräckligt suger den inte in någon luft och därmed dålig kompression???? | |
| Inga felkoder | |
|
Låter den normalt? Även kamkedjan kan krångla, det har jag erfarenhet av.. Och det är ett i i Ti :) |
|
|
haha, ok, ett iii för mycket :) inte min bil utan skulle laga den åt en kompis. Jag har även bytt kamkedjesträckaren och motorn blev tystare sekundrarna direkt efter start, den låter som den ska nu, hitta ingen märkning på kam/vev så jag vet inte om den står rätt men tycker inte den borde gå bra på över 2000 varv heller då |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.