|
|
|
|---|---|
|
Hej på er! Jag hämtade ut min nya 4-serie idag!! Äntligen efter 4,5 månads väntan åker jag äntligen cabriolet!! :D Till att börja med vill jag rekommendera ALLA som köper ny 4-serie att välja till Harman Kardon ljudet. Dra åt helsicke vilket gött ljud det är!!! Härlig bas och ett Riktigt klart ljud i allmänhet! 5/5 i betyg! Sen vill jag fråga: Utökat instrumentkluster.... Jag hade ju hoppats på att det skulle vara "black-panel" som i min fd F10. Men det var det ju inte.... Så vad innebär egentligen tilläget 6WA Utökat instrumentkluster på 4-serien? Blåtanden. Första låten jag spelade så visades både artist och låtens namn på skärmen... Men sen - oavsett vilken låt jag petade igång så visades bara den första låten som spelats. Har man ännu idag 2015 inte löst detta på bilarna alltså? Finns det något sätt att få BT uppkopplingen bättre så den hänger med i låtbytena i Spotify? Kör med iPhone 6. | |
|
Grattis! :) Utökat instrumentkluster innebär att displayen i nederkant är lite större och visar mer information. Inte alls lika trevligt som F10ns stora utökade kluster. Problemen med blåtanden och låtinformation är inte bara på BMWs sida, Spotify har också ett antal buggar som gör att det blir lite lotto för varje uppdatering de gör om det fungerar bra eller inte... |
|
|
Ladda ner på bmws hemsida uppdatering för blåtanden som du sedan istallerar med usb minne. Utökat instrument kluster gör att skärmen där km står osv blir ca 15 cm bred istället för typ 5cm. Så man ser bränsle förbrukning på en mätare digitalt mm där |
|
|
Tackar för info om 6WA. Såg nån bild om att man skulle se navi'n i klustret men det kanske var photoshopppat? Ang blåtanden... Borde inte SW versionen vara sista med tanke på tillverkningsmånad 2015-03 ? |
|
|
Tror att du ska kunna se pilar i klustret (lite osäker då jag använder HUDen till det), men det är möjligen en inställning som du får aktivera själv. Finns en lista över saker som du kan välja att visa i klustret. Du borde ha senaste SW, det var ett tag sedan jag uppdaterade till senaste så den borde ha åkt med på din bil när den byggdes. Spotify via blåtand (och via BMW Connected) strular nu med senaste Spotify-versionen för mig också, men det har fungerat innan. Håll tummarna att dom löser det i nästa version... |
|
| Spotify har fan bara blivit sämre senaste året. Sista versionerna har varit katastrof. Röriga playlists och allt är bara kaos :/ | |
|
Du ser navin i det utökade klustret, en mycket bra funktion. Ang spotify så har jag samma problem på iphone 6.Uppdateringspatchen löste inte det. Kör spotify via connected drive ibland och då fungerar allt som det ska, konstigt nog blir ljudet sämre och sedan känns det klart obra att koppla med kabel. Grattis till bilen! Blev det en 430d? / Håkan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.