|
|
|
|---|---|
|
Någon som har tittat på denna 535i? Länk! Den har stått i snart ett halvår och är prissänkt över 40k. Kanske onormalt sliten? Är ju en PS så den borde dock vara skapligt fräsch. | |
|
Kromade rails på en för övrigt helsvart bil. Inte direkt snyggt. ------- //Lövet |
|
|
Jag tycker det är snyggt. Som PS bil måste den vara i väldigt fint skick. |
|
| Är väl en ganska liten kundkrets till en bensinare idag - tilltalar väl troligen främst entusiaster som antingen inte har råd eller har högre krav på extrautrustning. | |
| Jävligt fin spec har den iaf. Hade själv varit spekulat om jag letat efter ny bil. | |
|
Ja, det är spec i kombination med pris som gör mig förvånad över att den stått sen i december. Det enda i utrustningsväg som jag saknar personligen är soft close och elbaklucka. Tycker att den gör sig utmärkt med kromrails, men det är ju en smaksak. |
|
|
Det finns väl en del spekulanter på 535 som inte kan tänka sig en bil utan M-sportpaket. Men håller med övriga - fin bil till ett helt ok pris. |
|
|
Det finns 48st svensksålda 535iAT F11 MU71 (pre LCI). C296283 har rätt ok med utrustning. Bra utrustad för att vara svensksåld. 6st är lackade i 475 Black Sapphire, hälften av dem har svart Dakotaläder. Roligaste är den i Individual Vermillionrot. Den är dessutom riktigt bra utrustad (med internationella mått) med både Night Vision och aktiv farthållare. Här har du en 535iAT F11 som stått sedan november-2013 Länk det är enda svensksålda i A17 Havanna. Det är nog inte så lätt att sälja 535iAT. Porsche i Malmö har precis fått in den enda svensksålda i 668 Schwarz II som är en av två med M-Sportpaketets alcantaraklädsel. Alla övriga av de 48 har läderklädsel (3 med Nappa). Vill du ha den kan du ju försöka bjuda en bit under och se om det nappar. Mvh Stephan |
|
|
Dum fråga, men hur ser man hur många svensksålda BMW av viss modell det finns? |
|
|
sx3: Man tar reda på det. I fallet med 535iAT F11 MU71 har jag av Jörgen fått filen med alla 1031st tillverkade och med hjälp av den via chassinumren på alla 51st med S885A svenska papper kontrollerat vilka som finns i Sverige. Vilket visade sig vara 48st, 1st är såld ny i Norge (finns kvar hos första ägaren i Stavanger) 1st är såld i Danmark (bör vara Glostrup då den är besiktad där) och 1st är troligtvis såld i Finland. Den kommer inte upp i vare sig Norge, Sverige, Danmark eller Estland vilket bör innebära Finland. Mvh Stephan |
|
|
Skickade powerpost till dig Stephan :) SÅ slipper jag spamma ner denna tråden. Hoppas det är OK |
|
|
Tack för utförlig info Stephan! Handlaren i Luleå måste ha gjort ett tokdåligt inbyte på bilen som stått sedan 2013. Kan inte riktigt förstå att modellen är så kall på marknaden. Visst råder det dieselhysteri, men på bilar i den här klassen fattar jag helt enkelt inte att man bryr sig om en besparing på kanske 1,5-2 dl per mil. Det bleknar ju i jämförelse med värdeminskningen, och man offrar ju en del motorkaraktär. Svänger ev. förbi handlaren och tittar på bilen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.