AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.551

Frågor inför köp av 325i Cab E30

Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
Bilen har haft 11 ägare. Svenskåld och enligt uppgift aldrig vinterkörd. Tillverkad 02-04-1990
Miltalet är strax över 11 000 mil. Den är Brillantrot och Manuell. Höger sida är omlackad förra året p.g.a. mindre incident. Utrustad med bl.a. svart sportskinn. Nyrenoverade 15" originalfälgar. Bilen är sänkt. Kan någon se på bilderna jag länkar till vad det är för sänkningskit? Framlyktor + blinkers är bytta men orginal följer med vilket jag tänker byta tillbaka till. Suffletten behöver bytas. Kostar tydligen 5800:-
Bakdäcken är också utslitna. Lack och inredning är i fint skick men behöver poleras och behandlas. Kamremmen är bytt vid 10 000 mil men det är några år sedan då den inte gått mycket på sistone. Hur många år håller den? Avgassystemets ändpipor sitter dom alltid snett? Går den att entusiastförsäkra tro? Sen den viktigaste frågan. Är den värd det begärda priset 65 000:-

Många frågor tacksam för svar.
Här har Ni ett gäng bilder på bilen: Länk

BMW - Allt annat orsakar illamående.
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
Ytterligare en fråga. Är det M-tech 1 som sitter på bilen eller är det det kjolpaketet på alla Facelift cab? Eftermonterat isåfall? Vad jag kan se fanns det inte från fabrik.

BMW - Allt annat orsakar illamående.
Sa
519
Salesman
330e Touring -21
325 E90 -05
2002-71

Porsche 993 -94
Snygg, passar fint i rött. Antar att skadorna på bilderna är reparerade. Ger möjligen ett litet intryck av ungdomsbil som inte är positivt ( för mig). Men det är väl bara kolla karossen noga , kika kring skyltlyktorna bak. brukar vara en bra indikator. Med tanke på att cabben måste bytas kan väl priset tyckas något i överkant. Jag tror inte att folk kommer att slita den ur händerna på säljaren för 65 k. Då borde den nog vara klar. Annatrs mycket trevliga bilar, har en 10000 milare sedan 15 år tillbaka.

Ps Kamremmen vill du nog också byta.

Mina fem cent.

Mats
Den var väldigt sänkt, svårt säga vad det är för kit el. kanske t.o.m. kapade originalfjädrar. 5800:- låter lite billigt för suffletten. Kolla att den är av bra kvalitet. Montering/arb. kostnad ingår knappast till det priset. Kamremmen byts varannan insp. 2/ca. var 4.e år/ca. 6000 mil. Original ändrör ska vara vinklade på den. M-Tech 1 paket levererades aldrig av BMW på cab.en vad jag vet och absoult inte på en som tillverkades 1990-04-02 som denna, så det är eftermonterat.
Det är ingen facelift cab., kolla baklyktorna. Faceliften kom först oktober 1990, d.v.s. på svensksålda 1991.or.
Gå in på e30cabrio.se Där finns mycket information.
pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
Tycker bilen ser fin ut. Antar att bilderna visar skadorna som var före lackering?
Såg ett par liknande bilar i höstas som motsvarar denna. Begärde 55-65' för dessa och de var sålda inom några få dagar. Så priset låter inte orimligt med tanke på att det är vår och att den har så få mil och är svensksåld.
Riktigt snygg i röd med M-tech 1 , annars är inte röd min favoritfärg på E30 cab.
Har sett suffletter för runt 6000kr.
Det är ju en motivering för att pruta dessa pengar i alla fall.
Kolla rost noga. Lyft instegslisterna och kolla svetsskarvarna där.
Kolla som sagt bra tips på www.e30cabrio.se Tror där finns tips på länkar till företag som säljer sufletter.
Kamrem skulle jag också byta om det är närmare fyra år sen den byttes och särskilt om den har stått stilla länge. Tror inte det är svårt att byta själv, finns bra beskrivningar. Är nog inte farligt dyrt att lämna till verkstad heller.
ns
49
nsj
G31 530e xDrive -22
F11 520d xDrive -17
Corvette C7 cab -14
Sålde min E30 cab för två år sedan.
Tycker priset verkar i överkant.

Sufflettpriset är en liten del av kostnaden. Det som kostar är monteringen. Har sett bilar där "amatörer" har försökt montera suffletten. Skulle inte rekommendera dej att göra det om du inte har gjort det någon gång innan.

Suffletten är limmad, så du har ingen chans att justera den efteråt.

Ta in offerter från firmor som gör detta, så får du se. Sufflettyget finns dessutom i olika kvalitet. Sonnenland är den finaste och det som motsvarar original. Har för mej att det hamnade någonstans runt 15 tusen när jag kollade för några år sedan.

Hade tur vid det tillfället att hitta en komplett sufflett med ställning på skroten från en nykrockad bil som jag köpte istället för at byta min befintliga.

jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
Hej,

denna låg överst på Blocket precis nu. En originalbil ser det ut som. Mitt förstaval av dessa två. Vet inget om den dock.

Överst på blocket?! Har du länk till annons vore det bra.
pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
Den här?
Länk
Sa
519
Salesman
330e Touring -21
325 E90 -05
2002-71

Porsche 993 -94
Ser synnerligen prisvärd ut, 14 000 mil och inget ungdomsstuk. Bara att handla. 14" kapsylfälgar och originalhöjd ser helrätt ut😊
pe
1.034
pew

325iA Cabriolet -90
Den var till salu förra året också av samma ägare (samma bild i alla fall) minns inte vad han begärde för den då. Men tycker också det låter prisvärt.
Den var till salu för bara några veckor sedan också, men annonsen försvann rätt snabbt. Nu alltså inne igen med lite fler bilder. Jag var i kontakt med ägaren då. Den saknar servicebok och ägaren visste inte när kamremmen var bytt. För övrigt förefaller den ok och bra prissatt.
jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
Jag hade bytt kamedlemmen och gjort en rejäl service,

jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
menade kamremmen. Mobilen hittar på egna ord...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.