|
|
|
|---|---|
|
Hej kollar alltid minst en gång i veckan oljan finns som sakt ingen olje sticka så kollar datorn Jag kollar efter 2 mil körning den har visat mellan minsta och högsta när den börjar varna ska man fylla på 1 liter var jag läst Jag fyllde på då en halv liter men står fortfarande kvar där trots varm motor ska jag fylla på en halvliter till eller kan den strula ? Jag har bar kört 400 mil knappt sen oljebytet | |
|
jag fick upp den varningen igår åxå. jag fyllde på 1 liter och varningen försvann. att den har dragit 1 liter sen oljebytet är ju lite skumt. kommer varningen tillbaka om 4 - 500 mil så hade jag nog kollat upp det. Shadowline |
|
|
Nu är det iofs. inte säkert att oljenivån varit på "max" efter bytet - är ju lite svårt att se exakt hur mycket olja det är när det inte finns någon oljesticka. Elektroniska övervakningssystem i all ära, men när det gäller oljenivån vill i alla fall jag ha en hederlig sticka som "redundans" till det elektroniska systemet! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jag håller med dig Johan B. Hörde att MB hade återinfört oljestickan. Hoppas BMW gör likadant. Shadowline |
|
| Nu visar den rätt igen min varna aldrig men mellan lägsta å högsta fyllde på en halv liter men nästa gång jag köper bil ska den ialllfall ha sticka! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.