AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.049

Fylla på olja hur mycket e90

po
457
pompa_kumla
Bmw 330 E90
Hej kollar alltid minst en gång i veckan oljan finns som sakt ingen olje sticka så kollar datorn

Jag kollar efter 2 mil körning den har visat mellan minsta och högsta när den börjar varna ska man fylla på 1 liter var jag läst

Jag fyllde på då en halv liter men står fortfarande kvar där trots varm motor ska jag fylla på en halvliter till eller kan den strula ? Jag har bar kört 400 mil knappt sen oljebytet
Visa användare
31
Shadowline
325i -07
jag fick upp den varningen igår åxå. jag fyllde på 1 liter och varningen försvann.
att den har dragit 1 liter sen oljebytet är ju lite skumt. kommer varningen tillbaka om 4 - 500 mil så hade jag nog kollat upp det.

Shadowline
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Nu är det iofs. inte säkert att oljenivån varit på "max" efter bytet - är ju lite svårt att se exakt hur mycket olja det är när det inte finns någon oljesticka.

Elektroniska övervakningssystem i all ära, men när det gäller oljenivån vill i alla fall jag ha en hederlig sticka som "redundans" till det elektroniska systemet!

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Visa användare
31
Shadowline
325i -07
Jag håller med dig Johan B.
Hörde att MB hade återinfört oljestickan. Hoppas BMW gör likadant.

Shadowline
po
457
pompa_kumla
Bmw 330 E90
Nu visar den rätt igen min varna aldrig men mellan lägsta å högsta fyllde på en halv liter men nästa gång jag köper bil ska den ialllfall ha sticka!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.