AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
4.645

Kabel framdragen till diskant E90 ?

Th
96
Thomas77
Bmw 335 xdrive f30 - 2013
Volvo 244 Turbo - 84
Har sämsta ljudpaketet i min E90 och har tänkt uppgradera ljudet till detta Länk

Jag behöver då byta plastramarna runt framdörrarna så jag får ett uttag för diskanten. Min fråga är om det är framdraget sladd till diskanterna från fabrik ?
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Spelar ingen roll då det normalt sitter kablar på dina nya diskanter.
bm
185
bmwping
535xd GT -15
Jag bytte till Alpine kittet, med nya plastramar. Jag minns inte om det var kablar framdraget, men tror inte det.

@Kane: även om det skulle sitta kablar på diskenterna (vilket jag tror att det inte gör) så måste ju kablarna dras och kopplas in någonstans. Att ansluta två kablar till en diskant är ju inte svårt. Jag försår det som att det är detta Thomas frågar om.
Th
96
Thomas77
Volvo 244 Turbo - 84
Tack för svaren båda två. Jo det stämmer, det jag funderade på var om jag behövde dra någon sladd genom dörrbälgen precis som bmwping syftade på. Var nog lite otydlig där :)
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Thomas77: Du behöver inte dra nya kablar genom dörrgenomföringen. Den befintliga kabeln kopplar du till ditt nya delningsfilter till vilket du ansluter dina nya mellenregister och diskanter (diskanter som med största sannolikhet har kablar anslutna även om bmwping tror något annat).
bm
185
bmwping
535xd GT -15
Här är instruktionerna till Alpine kittet jag monterade:

Länk

Och det satt ju faktiskt kablar på diskanterna:
Länk
Th
96
Thomas77
Volvo 244 Turbo - 84
Låter bra, då ska man nog kunna få dit det :)

Ska bara införskaffa ett fiskben :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.