AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.529

M3 försäkring

eu
3
eunit
Bmw M5 2000
Sv såld
Hej undrar om någon vet om vilket försäkrings bolag som har billigast försäkrings premie för en m3a e90
Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

Det är personligt du får ringa runt. Länet är billigast för mig på M5an iaf alla andra tar dubbelt så mycket för helförsäkring.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Som alltid vid den frågan:

Du får kontakta ALLA försäkringsbolag själv för det är så många parametrar som spelar in (ålder, tidigare "försäkringshistorik", bostadsort, exakt bil (kan skilja mellan t ex. importerade och "svensskålda") etc. etc.).

Bara för att ett bolag är billigast för en person/bil, är det inte säkert att det blir billigast för dig...

Sedan får man tänka på att olika bolag har olika villkor - kanske är något i ett bolags villkor värt en slant extra att betala gentemot ett annat bolag som har ett annat villkor men kanske är lite billigare!

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
eu
3
eunit
Bmw M5 2000
Sv såld
Tack för svaren ja jag har kollat med läns försäkringar dom e billigast än så länge med 22000 dom andra var typ dubbelt så dyra
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
:) Nice.

Själv ger jag 5400:- för en E46 iofs men ändock:)

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."
BMW CS #05XXX

Jag undrar om det är ens lagligt att ta extra betalt för en import bil?

Börjar ju bli diskriminering av utländska bilar? Man kan inte dra alla över en kant.

Som sagt 8 av 10 bilar som mätarjusteras är Svensksålda enligt Asbergs program för några år sedan.

Jag menar vilket retorik bolagen kör med. Jo det är mer skador med import bilar?

Själv tror jag inte på det utan det är ett sätt att tjäna mer pengar på det hela.

Frågan är vad den svensksålda BMW:n är extra utrustad med än den som såldes i Tyskland ? Rost eller var det salt ?

Finns ingen valfrihet i detta land längre ?

Jag har en importerad bil och en Svensksåld. Inte samma modell men den svensksålda så erbjöd de flesta bolag ungefär samma premie men den importerade var ju rena djungeln, var bara ett bolag som hade en bra premie jämnfört med en svensksåld.

Fy skam säger jag bara.

Kan man inte dra detta inför EU domstolen ?

Zi
120
Zip
BMW E60 M5 - 07
BMW E39 520 - 02
Dina.se (Dina försäkringar) Har alltid jag fått bäst pris från.
IF, Länsförsäkringar, Trygghansa osv ville ha ca 40,000:- på min 530D. Av Dina fick jag ner den till 14,500:-
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.