|
|
|
|---|---|
|
Jahapp, det verkar som jag har klantat till det, igen, och denna gång är det av lite större karaktär. Kände mig smart och skulle retrofitta Sports automatic Transmission på min 525d. Tänkte att det måste gå att flasha programvara från 530d, och sen aktivera $2TB i vcas, Men någonstans i flashningen gick det åt pipsvängen, med kraft. Oklart exakt vad jag gjort fel, men symptomen är som följer, Start assistance ur funktion, Automatic transmission failure. Bilen startar men det går inte att lägga i växel och flytta på den, när jag startar den är d någon kylfäkt någonstans som skenar och tror att det är jättevarmt. När jag försöker lägga tillbaka den ursprungliga programvaran får jag felmeddelande av WinKFP att modulen inte svarar. Är d någon som har lite tips "I'd like to consider my BMW as a scaled down version of god" | |
|
Jag vet att en kille som hade problem med flashningen av en 335a ryckte batteriet i 15 minuter, sen gick den att flasha tillbaka. Börja med flash direkt efter bara, försök inte starta emellan. /DJ |
|
|
Det är faktiskt precis det steget jag håller på att ta nu, en norsk omstart av hela systemet. Kan lika gärna gå bra. |
|
|
Efter en norsk omstart och lite fipplande med tänding av, tänding på, köpte bilen orignalflashen. |
|
|
Kul att läsa om er som inte fegar med att flasha moduler :) Bra att några vågar testa. // Magnus |
|
|
Vad jag läst mig till kan man bara få till sportlåda på de som fanns med sportlåda från fabrik + 525i (med hjälp 530i programvara). 525d, 540i och Xdrive ska vara omöjliga. Mvh Stephan |
|
|
Jag har också läst en del, och min uppfattning är att det ska gå att nyttja 530d firmware i lådan på 525d och få sat funktionalitet, men att man ska få lite fel växelpunkter På A läge och full belastning, men jag ska prova och se. Jag fick åka iväg på jobb mitt i allt så jag ska fortsätta när jag kommer hem. Det kan lika gärna gå bra |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.