|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Lampan för partikelfiltret lyser till och från samt att bilen känns orkeslös ibland, Den börjar inte dra riktigt förns 3000 varv Vad tror ni hör orkeslösheten ihop med partikelfiltret ? Går de rengöra/bränna ur filtret på nått sätt ? Lampan för filtret har lyst till och från i 6 månader | |
| har för mej jag läst att man ska köra i 120 kmh i 30 minuter för att rensa ur partikelfiltret men om det fungerar vet ja inte bara vad jag läst.. men är ju värt o testa iaf är ju inte billigt o byta mvh | |
|
Absolut värt att testa men har även hört att de går att koppla upp sig via datorn och köra förbränning av filtret någon som vet eller går de att plocka bort och rengöra ? eller går de att ta bort pf och köra utan ? |
|
|
Tar du bort det måste bilen mappas om |
|
|
Plockar du bort partikelfiltret så måste man programmera om ECUn att du inte har partikelfiltret kvar, det går att göra utan problem. Med Autocom diagnos kan du sätta i gång filterrengöringen. Nått som du kan hälla i diesel är PDF rengöringsvätska som gör att sotet antänds vid tidigare än du kör ren diesel i tanken. Det funkar ypperligt. Länk Motoroptimering i Hallstahammar. Nu gör vi även BMW Fxx modellerna. |
|
| Beställde en pdf rengöringsvätska känns som enklaste sättet att börja på !! Jag är tacksam för råden och återkommer när jag provat vätskan MVH | |
|
Läs av felkoder Det finns en orsak till att den inte regenerar Jag hade själv fel på min och då var det Gasspjäll (11717804384)som var sönder. Vilket medförde att det sattes en felkod och bilen inte utförde sin regenering. /Björn. PS. Det hjälper inte att fylla vätskor i tanken om den inte kan utföra sin regeneringsprocess. Ds |
|
|
Det går att koppla upp sej via dator och köra ett förbränningsprogram. Har en bekant som kan fixa det om du är intresserad. |
|
| Blir aldrig riktigt bra att rengöra den sittandes på bilen men går säkert lämna in för rengöring, gubbarna på jobbet kör dom i en speciell maskin, den värms så den glöder i olika steg genom en rejäl varmluftspanna och dom blir som nya, dom kör dock ej åt privatpersoner men det måste väl finnas andra som gör om man söker | |
|
Bmw Björne Jag har exakt samma problen på min bmw e91 felkod på gasspjället och partikelfiltret började varna...märkte du något på körningen att spjället va sönder,? Jag märker inget alls under körning Jag vet tråden är gammal meeen.... Mvh Ingela |
|
Le 356 M3 cab -09 LeMans Blå
530 XD touring -18 Sophisto Grå Porsche 911 Carrera S Cab -20 Polestar 2 -23 Volkswagen Caddy -17 Volkswagen eGolf -19 |
Hade samma problem med min 330d E93 att den varnade för partikelfilter. I mitt fall var termostaten problemet, kom aldrig upp i tillräcklig temp för att regenerera. Böt termostat och körde en lång vända så var problemet löst för mig. |
|
Ingela-76 spjället stänger ,när man stänger av motorn. blir mjukare avstängning. används endast då. om det finns en felkod utförs ingen regenerering. |
|
| Tackar för alla svar!!😁 Eftersom det finns en felkod på gasspjället så byter jag det (rengjort men hjälpte inte) . Termostatet ska också bytas och då hoppas ja det hjälper😁 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.