|
|
|
|---|---|
|
Hej! Köpte en ny bil idag en e46 318ci-05 med 10 tusen mil på mätarn få ägare svensksåld och rätt välskött. Går hur bra som helst men ibland så dör den precis vid nyckelstart? Alltså precis när jag startar motorn så kan den ba dö. Och ibland så startas den fast nästan halvdör. Tips å råd på hur jag ska felsöka? Kopplade upp den till en rätt fattig felkodsläsare men fick inte upp några felkoder.. | |
|
Investera i en ett bra diagnosverktyg, INPA fungerar till båda dina bilar. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| Köpte du inte den med 1 års garanti? Bara att åka till firman och be dem fixa det? | |
| Jo det gjorde jag men måste ju veta vad felet är innan det går att fixa det. Garanti bolaget har inget med attsöka upp fel å göra utan ska åka in till en verkstad å få felet konstaterst isf. | |
|
Jag har för mig olaO som skriver i tråden säljer verktyg för det. Skicka PM till han så kan han säkert hjälpa dig :) Dock så ska ju egentligen firman du köpte den av fixa det, du har ju skydd mot dolda fel i 6 månader efter ett bilköp från firma. OM det nu inte stod i varudeklarationen att det var problem med start. Annars kan du ju bara gå dit och säga "min bil har problem att starta" så får ju de ordna resten... Annars ser jag ingen anledning till att köpa från firma?? |
|
|
Om du har garanti på bilen, skall garantin omfatta både felsökning och reparation! Dvs. kontakta den som utfärdat garantin och fråga dem vilken verkstad du skall anlita... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.