|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag är rådvill. Abs lampan lyser.. ibland och ibland inte. Det är skumt. Ibland kan jag köra flera kilometer utan att den tänds (tänds efter ca 2km). Läser jag felkoder på ABSenheten så pekar den på att höger sensorn fram bör man kontrollera kablaget eller rengöra eller byta sensorn MEN den klagar även på vänster bak.. Någon gång vänster fram. Ibland är lampan tänd direkt när jag startat morotn, ibland kan den blinka till... Någon som känner igen detta och kan sprida lite ljus. Är det "bara" att byta sensorerna eller borde jag kolla ecu:n? Jag är som sagt rådvill Hällre en gammal BMW än en ny Citroen C5 | |
|
Det här är en tråd jag varmt kan rekommendera: Länk Ta bort kontakten ur ABS-boxen och mät ABS-givarna till att börja med skulle jag säga. |
|
|
Startade bilen idag, körde ca 3 minuter och stannade för att handla. ABS lampan lös inte men när jag bromsade på parkeringen gick ABS systemet igång, pedalen hoppade och det lät det där "rasslande" ljudet som brukar höras när ABS systemet går igång. När jag varit inne och handlat startade jag och såg att ABS lampan lös direkt. Jag tänkte att jag skulle rycka kablarna i helgen för att kolla men undrar nu om någon känner igen detta fenomen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.