|
|
|
|---|---|
|
Hej! Min 320i -03 startar ej ibland motorn går runt men tänder inte,inga felkoder kommer upp på instrumentet.efter en stund kan den starta igen. konstigt fel , någon som har nått tips | |
![]() 1.338 Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Exempelvis kampositionsgivare som felar visar ingenting på instrumentpanelen, men ger koder i diagnosverktyg. Min var ibland sjukt svår att starta och kunde dessutom bara dö när man saktade ned farten inför en rondell/korsning. Bytte givare på både insugs- och avgassidan, (båda gav felkod i instrument) och problemet var som bortblåst. /a |
|
Var nog lite otydlig, min ger inga felkoder på diagnosinstrumentet. Nu ikväll startar bilen som vanligt igen, men man litar inte på den😕 |
|
|
Ett trött batteri kan ge de mest märkliga symptom. Se till att allt som har med bränsle/luft/tändning är fungerar som det skall. (rätt bränsletryck/mängd, inga läckage på slangar, tändstift etc) Tändningslås utslitet? Starspärr som "glappar"? // Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.