|
|
|
|---|---|
|
Skulle byta mätartavlor på min 318iS.. min kompis hjälpte mig.. (tyvärr) nu var det så att han inte minns hur mätaren stod.. om den stog på "10km/h" (kanske är 0-strecket också.. känns lite fort när man kör 50km/h) eller om den stod lite nedanför första strecket.. har sett att den gör det på kort på andra bilar.. vore ju dumt att tro att man kör lagliga 70 ex. så man åker fast föra att ha kört 80.. ;) så... "10km/h" eller "lite nedanför"? --------------------- .. vassast på ön.. ;) | |
| Precis på 10km/h strecket (det första strecket) så stämmer mätaren... det gör min i alla fall! | |
|
Hur är det med dom andra..? Bensin, varv och temp..? hur står dom..? är rätt säker på att jag har dom rätt, men.. vill vara helt säker :) Skicka väldigt gärna bilder, eller länk där man kan se position.. Tack på förhand! --------------------- .. vassast på ön.. ;) |
|
| varvräknaren ligger ju mot ett stopp, men om du har gjort rätt när du demonterade den nålen så lyfte du den över nålen så att den nådde sitt bottenläge. det ligger ungefär en halvcentimeter under stoppet. Vi monteringen sen igen är det bara att sätta nålen så och lyfta den över stoppet. de andra vet jag inte... | |
|
jo, kom ihåg att sätta lite spänn mot stoppet, tror det var nån halv cm.. Så den är klar, samt km/h visaren.. mitt fel på första inlägget, menade temp/bensin.. --------------------- .. vassast på ön.. ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.