AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
7.606

Hjälp att kontrollera utrustning

wi
2
winnie
M3 E46
Hej!
Jag har precis köpt en M3 E46 där förra ägaren verkar ha målat listerna invändigt svarta. Jag skulle vilja återställa bilen till original men vet inte vilken färg de hade från början. Kan man kolla det på något sätt med regnumret eller liknande? Står det på utrustningslistan?
li
10
liket
E36 M3 3.0
E92 335i N54
Kolla upp ditt chassinummer(vin-nummer), du får enkelt fram det med att söka på ditt regnummer på transportverket om du inte vet var det sitter på bilen.

Sen går du in på en av flera vin-decoder-sidor, typ här:
www.bmwarchive.org/vin/bmw-vin-decoder.html

Där skriver in de 7 sista tecknen ur chassinummret så kommer du få se originalutrustning, inkl färger. :)
Slå in regnr på transportstyrelsens sida och kopiera Chassinumret (VIN) och klistra in det på denna sidan: Länk

På min stod det lite längre ned
S772A
Interieurleisten Alu Black Cube Interior moldings Alu Black Cube

och det stämmer med min inredning :)

Hehe mja du skrev snabbare än mig :p
wi
2
winnie
M3 E46
Tack för snabbt svar, jag sökte på min bil men det står inget om några Interieurleisten. Inget annat heller som verkar handla om dessa lister.

Kan det vara så att det inte står något eftersom det är "standardlister"? Att första ägaren inte valde några andra lister?

Någon som vet vilken typ det satt som standard?
Årsmodell?

Tror titangrå är standard

Länk

De har en tendens att spricka/flagna så många väljer att lacka dem.
Ro
105
Romefors
520d Touring x-drive -16
Har sökt utrustningslistan via mitt Ch nr, men inget kommer fram, precis som man uppgett fel nr (de 7 sista varav första är bokstav) Beror det på att de är 2016 årsmodell?

St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Romefors: den första av de sju sista måste inte vara en bokstav, jag har siffra på min. Har du testat Länk ?
Min är producerad 2016-05-02 och jag kunde se utrustningslistan på bmwvin så fort jag fick registreringsnumret av säljaren, mitten på maj alltså.

//Stenback
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.