AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.394

Köpråd och service e91 325i 330i

Hej.

Jag är i bilköpartagen sen jag sålt min 520Tad -11 och har endast en 330 cab -01.
Har siktat in mig på en e91 325 el 330 bensin från -06 (330) och -08 (325).

Undrar över en sak på denna bil om det är färre saker att serva än min 520d? Finns två bilder på boken i slutet av bildkarusellen.

Länk

Har det med att det är diesel och turbo mot sugmotor? Hade en e39 520iT förut men det var några år sen så jag minns inte hur den boken såg ut.

Tacksam för svar!

Jonas

Dr
362
Drib
325i-08
Mer att serva på bensin jmf diesel:Tändstift.
Mindre att serva på bensin jmf diesel:Dieselpartikelfilter och bränslefilter.
Visa användare
ProPro-medlem
13.404
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Servicekostnaden är inte det du ska oroa dig över.

Det är alla dyra felsökningar och reparationer på alla elektriska och elektromekaniska delar samt alla plastdelar som du ska vara orolig för. Och dessa finns jämnt fördelade på bensin och diesel, så det är ingen skillnad där.

Välj istället en bil med känd historik och få den gärna inlämnad för en genomgång av en oberoende tredje part. Det man ser när man tittar på en bil vid bilköp är ALDRIG vad som behöver repareras DYRT i efterhand :-) Var noggrann i urvalet, gå hellre på säkerhet istället för att chansa på den där superbilliga med halvmysko historik.
Hej.

Tack för era svar! Jag har ju en 330i e46 som sagt med fylld servicebok men antog att e90/91 har fler saker att se över efter som den är nyare.

Ska se om kvitton/protokoll på åtgärder utöver serviceboken finns om det blir en titt på bilen ifråga.

Carfax har jag redan och den ser ok ut. Den säger ju dock inte långt ifrån allt.

Har ringt på den här också men är lite osäker på den motorn efter en del rysarhistorier här på forumet. Den säljaren är dock bra, har köpt bil av honom förut.

Länk

Jonas

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.