|
|
|
|---|---|
|
Kom att tänka på att en så kallad "Svart Lista" vore väldigt bra att ha med här på BMW Power! Altså en avdelning där man listar oseriösa försäljare/verkstäder/rekondfirmor/importörer. Om man vill anmäla ett företag till listan ska man kunna motivera varför, så att ingen hamnar där utan att ha förtjänat det. Kom att tänka på detta när jag läste om "kilen" som blivit missnöjd med sin lackbehandling. Hade en Svart Lista funnits, kunde han ha "hotat" firman att anmäla dem till den, om de inte ersätter honom. Det skulle även kunna finnas en "Vit Lista" där man kunde lovorda firmor som gjort ett bra jobb, erbjudit service utöver det vanliga eller helt enkelt håller lägre pris på likvärdiga delar än någon annan. Ställer gärna upp med all hjälp jag kan erbjuda om det visar sig att Kommentarer? Gärna från er som gör denna (nästintill) fulländade site! Ställer gärna upp med all hjälp jag kan erbjuda, om det visar sig att ni vill utveckla en sådan sådan avdelning... _____________ MVH Kalle H ICQ: 19594657 | |
|
Har funnits "Ris&Ros" tidigare, fungerade bra tyckte jag.. men det blev väl för mycket skitsnack skulle jag tro så det togs bort.... //Henrik //Kungen Af Malmö Kungens bil ==>> Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det har ju som sagt varit uppe förut. Det är stört omöjligt och oseriöst att på hörsägen såga företag med en svart lista. Därför försvann den tidigare Ris o Ros. Det går aldrig att göra en objektiv och opartiskt bedömning om man bara har uppgifter från en part. Och det blir då en arbetsbörda som ingen orkar mäkta. Det kan skapa konflikter och ev,stämmningar, så att sajten får slå igen tex.Och det vore väl en smärre katastrof ?? MVH Hasso |
|
OK då förstår jag! Idén är ju god, men det går altså, av förståeliga skäl, inte att administrera en sådan här tjänst. _____________ MVH Kalle H ICQ: 19594657 |
|
|
Jag säger bara en sak: JA TACK! Har haft ett "helvete" med en lackare som jag aldrig kommer återkomma till igen! Mvh Tobbe |
|
Asken (AutoPower) |
Inte för att verka negativ på något sätt men kikar man runt lite på siten så finns det en hel del firmor som lovordas för sina fina arbeten. Jag åker tex genom halva stan både för att få bilen polerad samt servad vissa gånger. En del av dom firmorna har jag hittat härigenom. Visst finns det momsfuskande försäkringsbedragare som ljuger och verkar likt allmänna rötägg. Vi ser dom med jämna mellanrum men dom trådarna spårar oftast ut som Ni alla vet. Mvh Asken |
| Ja det blir nog bäst att låta bli att ha en sådan avdelning. Det blir nog lättast och schysstast mot alla om man bara ställer sin fråga om ett företag direkt på forumet. | |
|
En lösning kunde ju vara att någon, dvs ingen från bmwpower.. lägger upp ett simpelt forum på en fristående server, typ på nån angelfire.com sida eller nåt... utan upphovsmän... där har man ett ris&ros forum... dvs, bmwpower har inget att göra med det, och har dessutom inget ansvar alls för vad som skrivs där.. Sen kanske det kan ligga en liten länk dit någonstans.. :p Kan vara en dålig idé, kan vara en bra.. vem vet.. bara ngt som ploppade upp i huvudet på mig när jag läste detta :) |
|
|
Finns en sajt som heter Svarta Listan. Finns även en del om bilfirmor. Verkar vara seriös. Adressen är: Länk //Stefan _____________________ Länk Sidan för alla som vill läsa om en massa onödiga saker. |
|
|
Även den tämligen seriösa tidskriften Råd & Rön (som ges ut av Konsumentverket) har en svart lista på nätet: Länk Råd & Rön publicerar endast namn på företag som vägrat att följa Allmänna reklamtionsnämndens utslag (rekommendationer) och endast efter att företaget givits en möjlighet att bemöta ärendet. Det tycker jag är seriöst! Den lista som Sahlin hänvisar till verkar bygga endast på vad folk skickar in. Det utpekade företaget ges visserligen chans att i efterhand bemöta inlägget via mail (verkar därför bygga på att företaget verkligen känner till denna lista?), vilket kanske inte är helt fel, men jag tycker inte heller det är särskilt seriöst... Ska man ha en Ris & Ros ska den hanteras som Råd & Röns lista, vilket naturligtvis kräver administration av en helt annan kaliber än vad vi har rätt att vänta oss av grabbarna på BMWPower. My two cents... Mvh ///Pewe _______________________ BMW E28-registret #157 |
|
|
Pewe: Min tanke var ju att den skulle vara lika seriös som R&R´s lista, vilket kanske kunde verka lite överambitiöst. Därför erbjöd jag mig att administrera. Tänkte dock inte på aspekten som Hasso nämner, nämligen stämningsrisk osv. Så det är nog bäst att lägga ner projektet innan det ens påbörjats och förlita sig till redan befintliga Svartlistor samt till alla kloka människor här på forumet! _____________ MVH Kalle H ICQ: 19594657 |
|
| Pewe: fel ang företagens mpöjlighet att överklaga detta.. sidans innehavarae tar kontakt med företaget, företaget har en vecka på sig att bestrida, sen läggs det upp på nätet. | |
| ...ett alternativ vore ju att den som postar insändaren mot företaget inte får vara anonym..(utan typ lämnar namn och/eller bilnummer på bilen det gäller)...fast då kommer ju frågeställningen hur vet man att personen ifråga lämnar rätt namn... | |
|
Tycker att det hamnar rätt mycket ris/ros på forumen i alla fall. Ofta trådar med rubriken: Nå´n som lämnat in bilen på BMW i ****? Tror att man kan ta reda på info om dom flesta firmor via sökfunktionen i forumen. /Kristian |
|
rsarits |
Om man har en lista med bara "ros" så borde det kunna underlätta i alla fall, då vet man kanske om andra blivit seriöst bemötta av en verkstad/firma, sannolikheten att jag också blir bra bemött är ju hög? Micke |
|
Brann själv till, då jag nyligen blev otroligt klantigt bemött av en radiojeppe. Samtidigt inser man när man fått ner pulsen, att det faktiskt inte är helt just att vederbörande inte kan bemöta kritiken. Borde kanske nöjt mej med att fråga efter andras erfarenheter om firman och drivit mitt slag mot honom helt privat. Sedan kan man inte komma ifrån att det finns de mest märkliga tomtar i vår herres hage, och det är lika tråkigt varje gång man drabbas av deras klanteri. Och tyvärr är det så att dessa figurer ofta klarar sig undan. Robban |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.