|
|
|
|---|---|
|
Har en BMW 330ci e46 -03 som inte vill gå på alla cylindrar. Problemet uppkommer då jag har bilen ståendes på tomgång. Ibland kan det komma direkt, ibland dröja någon minut. Sålänge jag håller varv på bilen eller kör med den går den som vanligt på alla cylindrar. Uppkommer problemet räcker det att bara vrida av nyckeln och vänta en sekund och sedan starta upp den utan några som helst problem. Jag har gjort ett test och kollat upp att när den inte går på alla cylindrar är det 2 och 5 som inte går. Kollade detta genom att knäppa bort en tändspole i taget och samtidigt kontrollera varvtalet. Jag har testat att byta tändspolarna till nya friska och även försökt att byta plats på spolarna. Problemet ligger fortfarande på samma cylindrar. Har även försökt med att skifta tändstift och spridare. Dock med samma resultat att 2an och 5an fortfarande inte går. Någon som varit med om något liknande eller har några idéer? Kan det tänkas vara styrboxen till spolarn eller kanske lambasonderna? | |
| Jag skulle göra komptest samt mäta spänningen från sladdar till tändspole. | |
| sök inlägg på tändspolar | |
|
är tändstiften nya ? Tänker aldrig byta bilmärke igen |
|
|
Nej stiften är inte nya |
|
| Kan vara vanos enheten som har dåliga tätningar/oringar. Men det borde ge upphov till ett missljud på lite högre varv. Sök på "rattle snake e46" eller liknande. Själv har jag bara problemet när bilen går från ljummen till varm, sedan blir det bra igen så har inte orkat göra nått åt saken. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.