|
|
|
|---|---|
|
Tjena. Jag har en e36 318is -93. riktigt fin utvändigt och invändigt. Problemen med den är bara att jag har inte fått den genom besiktningen. Den har alldeles för höga avgasvärden. Jag har besiktat den innan vintern med lambdavärden för hög. Trodde att felet låg I labdan. bytte den och insåg när jag besiktade den på nytt att alla andra värden slog allt för högt men labda värden va ok. Sen insåg jag att det va en del elkablar som bara hängde lösa. Koplade in dom och den gick lite bättre men den va inte ok. besiktade den nu efter vintern och avgasvärdena va fortfarande höga. Trodde att kablara hade gjort det tillräckligt bra. Jag skulle kunna blanda etanol och bensin men tomgången är fortfarande inte ok. Jag har kollat insuget och en hel del slangar. tändstiften är bytta förra året I juni kanke. Den drar skit mycke bensin. blandat körning runt 1.3 l. slukar en himla massa olja men luft tycks den att få bra. Med tanke på att slangarna är hela. LMM har jag också koplat ur... då dog den nästan. så den kan det inte va. Bilen har bra historik och har gått 15000 milså katten kan det nog inte heller va. Lite råd och hjälp skulle sitta helt ok. vete sjutton annars vad jag ska göra. /rantaniitty | |
|
Finns det någon som kan säga vart jag ska vända mig eller vad jag ska göra. Har gjort felsökning på den och då va det knock sensorerna som felade och lambdasond regulatorn. Vad är en lambdasond regulatorn? Bytte ju lambdan nyligen och det finns bara 1 i de här modellerna. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.