|
|
|
|---|---|
|
Jag har nyligen köpt en E39 -02 som har luftfjädring bak ! Efter att den stått några dagar,sjunker den ihop på ena sidan bak ! Jag har sökt på Ebay efter en ny bälg,och det finns många ställen som säljer till bra pris.Men eftersom min bil har sportchassie är det ett annat reservdelsnummer,så förmodligen en kortare bälg! Då är det ett mkt begränsat antal "träffar"när jag söker på Ebay! Är det nån som kan tipsa om nån firma som säljer bälg för sportchassie till ett rimligt pris(BMW ska ha runt 3200:-/st ) Jag brukar köpa BMW original delar,men till denna bil som ska vara en "extrabil"tänkte jag försöka hitta alternativa delar! Jag har köpt delar från Tyskland tidigare(bla reservdelar24.se)men dom hade inte vad jag söker. Vet inte om det skulle fungera att montera bälgar för standardchassie,så om nån har tips gällande om detta skulle fungera är jag tacksam !! | |
|
Vilken sida? Vänster: 37121095081 Höger: 37121095082 Här är original: Länk Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Hej ! Tack för svar! Det är vänster som läcker ! Dom som finns på tex tyska och engelska ligger på c:a 1200:-/st !Men där verkar det bara finnas för standardchassie! Vet inte om det är "skitgrejer",men org grejer kostar lika mkt som jag gav för bilen ! Så nu hoppas jag att hitta ett billigt alternativ alt begagnat ! |
|
|
Jag köpte från aerosus.dk. ca 1100kr för sportbälgen mvh Martin |
|
| Rättar mig själv, aerosus.de då jag hittade dom på ebay tyskland | |
|
Hej ! Tack för svar ! Jag kollade på deras sida,och priset är bra,men är lite fundersam varför referensnummer på både standard och sportchassie dyker upp ! Kan det vara så att det funkar att montera bälgar för standard ändå ??? Jag vet hur mkt lägre sportchassiet är än standard, och kan annars höja den typ 1 cm eller nåt bara den passar ( och då byter jag självklart både v+h,även fast det bara är en som läcker ) |
|
|
Hej. Ja det är nåt konstigt med deras sida. Jag tror jag gick in på ebay tyskland och sökte, och där fick jag fram olika nummer på sportchassie och original. Jag kommer inte riktigt ihåg men jag var tvungen att beställa på ett visst sätt annars visade det en vanlig originalbälg. mvh Martin |
|
|
Oj det var dyrt, jag betalade strax över 4000 för vänster+höger orginal från BMW. Men det är ett år sen. Orginalbälgarna jag fick var tillverkade i Mexico om det kan vara till någon hjälp... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.